چهار غذای سالم که باعث چاق شدنتان می شوند

najme_d
با وجود اینکه این مواد غذایی با آنتی اکسیدان، پروتئین، و چربی های سالم، غنی شده اند، اگر در مصرف شان دقت نداشته باشید، می توانند شما را مورد هجوم کالری های فراوان قرار دهند.

آووکادو. این میوه در همه جا هست؛ در واقع یک خوراکی خارق العاده محسوب می شود. هر میوه ی آووکادو حاوی بیش از 10 گرم فیبر است و بیش از دو برابر پتاسیم موجود در موز را داراست. آووکادو سطح کلسترول خون را پایین می آورد، خطر ابتلا به سرطان و دیابت را کاهش می دهد و به سلامت پوست کمک می کند. اما به دلیل بالا بودن چربی موجود در آن، برای چاق شدن خوراکی خوبی است.

آجیل. همانند آووکادو، آجیل ها هم سرشار از چربی های مفید برای قلب هستند. البته مفید بودن همیشه به معنای لاغر کننده بودن نیست؛ یک مشت آجیل در روز برای چاق شدن بسیار مفید است.

میوه های خشک شده. با مصرف میوه های خشک شده، مواد مغذی لازم و آنتی اکسیدان ها را وارد بدن تان کنید. دو قاشق غذاخوری زغال اخته ی خشک و یا کشمش همان مقدار کالری را داراست که یک فنجان تمشک تازه و یا یک فنجان توت فرنگی.

شکلات. شکلات با میزان کاکائوی زیاد، حاوی ترکیباتی به نام پلی فنول است که باعث باز شدن رگ های خونی شده و به کاهش فشار خون کمک می کند. اما قبل از این که مصرف شکلات تلخ را به عادت روزانه ی خود تبدیل کنید، باید بدانید که سرشار از چربی اشباع و قند است.

منبع:   mensfitness.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ