کوکا بخوریم یا نخوریم؟

meysam
این همان ماده‌ای است که باعث نگرانی علاقه‌مندان به مصرف نوشابه‌های برند «پپسی» و «کوکاکولا» شد. چند هفته پیش بود که انتشار خبری مبنی بر وجود یک ماده سرطان‌زا در نوشابه‌ها شوک بزرگی را به علاقه‌مندان این نوشیدنی‌ها وارد کرد. جالب این‌جاست که حتی با وجود مطرح‌شدن این موضوع شرکت‌های پپسی و کوکاکولا تصمیم ندارند به‌طور کامل استفاده از این ماده را کنار بگذارند بلکه فعلا میزان کمتری از آن را در نوشیدنی‌های خود به کار خواهند برد. 4-MEI مولکولی است که در فرآیند گرمادهی تولید می‌شود.

مجله سیب سبز: این همان ماده‌ای است که باعث نگرانی علاقه‌مندان به مصرف نوشابه‌های برند «پپسی» و «کوکاکولا» شد.

چند هفته پیش بود که انتشار خبری مبنی بر وجود یک ماده سرطان‌زا در نوشابه‌ها شوک بزرگی را به علاقه‌مندان این نوشیدنی‌ها وارد کرد. جالب این‌جاست که حتی با وجود مطرح‌شدن این موضوع شرکت‌های پپسی و کوکاکولا تصمیم ندارند به‌طور کامل استفاده از این ماده را کنار بگذارند بلکه فعلا میزان کمتری از آن را در نوشیدنی‌های خود به کار خواهند برد.
4-MEI مولکولی است که در فرآیند گرمادهی تولید می‌شود.


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

برای مثال ممکن است این ماده در اثر واکنش شیمیایی بین مولکول‌ها – که در اثر گرم شدن غذا به وجود می‌آید – ایجاد شود این مولکول در بعضی از مواد شیمیایی که در محصولات کشاورزی به کار می‌رود و همچنین در بعضی از انواع رنگ‌ها یافت می‌شود. این ماده در فهرست مواد شیمیایی عامل سرطان که در کالیفرنیا تهیه شده وجود دارد اما (FDA) همچنان معتقد است با نوشیدنی پپسی و کوکاکولا خطری مصرف‌کنندگان را تهدید نمی‌کند. به اعتقاد آن‌ها یک فرد باید بیش از چند هزار بطری از این نوشابه‌ها را در طول یک سال بنوشد تا دچار سرطان شود. با این حال هنوز هم افراد زیادی هستند که تعداد زیادی از انواع مختلف نوشابه‌ها را در طول سال مصرف می‌کنند و هنوز هم در مورد سرطان‌زا بودن این نوشیدنی‌ها تصمیم قطعی گرفته نشده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ