خواص شگفت انگیز شلغم که نمی دانستید

najme_d
شلغم جزو سبزیجات ریشه ای است که به خاطر عطر و طعم تلخش شناخته شده است.

هم ریشه و هم برگ شلغم را می توان مصرف کرد، اما برگ شلغم حاوی ترکیبات و مواد مغذی بیشتری نسبت به ریشه ی آن است. فیلسوف معروف رومی، پلینیوس پیر، شلغم را یکی از مهم ترین خوراکی های زمان خود معرفی کرده است.

در اینجا به چند خواص شگفت انگیز شلغم اشاره خواهیم کرد:

پیشگیری از سرطان. شلغم حاوی میزان بالایی از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. سطح گلوکوزینولات در برگ شلغم عالی است. تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات گیاهی مانند گلوکوزینولات به روند دفع سموم در کبد کمک می کند، با عوامل سرطان زا مبارزه می کند و حتی ممکن است مانع از رشد تومور ها شود.

سلامت قلب. شلغم دارای خواص ضد التهابی است که از حملات قلبی و بیماری های قلبی پیشگیری می کند. هم چنین می تواند به کاهش کلسترول خون کمک کند و حاوی مقادیر بسیار خوبی از فولات و ویتامین B است که برای سلامت قلب و عروق حیاتی است.

سلامت گوارش. شلغم سرشار از فیبر می باشد که به حفظ سلامت دستگاه گوارشی بدن کمک می کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که گلوکوزینولات ممکن است به فرآیند باکتری های معده مانند هلیکوباکتر پیلوری کمک کند.

سلامت استخوان.شلغم یک منبع سرشار از کلسیم و پتاسیم و مواد معدنی ضروری برای رشد استخوان ها است که به جلوگیری از بیماری های استخوان مانند پوکی استخوان کمک می کند.

منبع:   healthdiaries.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ