در هر سنی، فعال بمانید و برای ورزش کردن هم‌پا پیدا کنید

meysam
تناسب اندام هیچ مرزی ندارد؛ همه افراد می‌دانند که رژیم غذایی و ورزش، پایه‌های اساسی یک زندگی سالم هستند. مرتب ورزش کردن باعث افزایش نرمی بدن شده و قدرت بدنی را افزایش می‌دهد و همه ما برای انجام کارهای روزمره و سالم نگهداشتن بدن، به هر دوی این موارد (نرمی و قدرت بدنی) نیاز داریم. معمولا فعال نگهداشتن بدن و انجام مرتب فعالیت فیزیکی در دهه پنجم زندگی به بعد، برای افراد سخت‌تر از پیش می‌شود. به‌خصوص خانم‌ها در سنین جوانی به خاطر تولد فرزند و نگهداری از اعضای خانواده، وقت کمتری برای خود دارند و همین موانع باعث تغییر عادات و سبک زندگی آن‌ها می‌شود.

مجله سیب سبز: تناسب اندام هیچ مرزی ندارد؛ همه افراد می‌دانند که رژیم غذایی و ورزش، پایه‌های اساسی یک زندگی سالم هستند. مرتب ورزش کردن باعث افزایش نرمی بدن شده و قدرت بدنی را افزایش می‌دهد و همه ما برای انجام کارهای روزمره و سالم نگهداشتن بدن، به هر دوی این موارد (نرمی و قدرت بدنی) نیاز داریم. معمولا فعال نگهداشتن بدن و انجام مرتب فعالیت فیزیکی در دهه پنجم زندگی به بعد، برای افراد سخت‌تر از پیش می‌شود. به‌خصوص خانم‌ها در سنین جوانی به خاطر تولد فرزند و نگهداری از اعضای خانواده، وقت کمتری برای خود دارند و همین موانع باعث تغییر عادات و سبک زندگی آن‌ها می‌شود. به این ترتیب خانم‌ها بعد از مدتی به‌خود می‌آیند و می‌بینند دچار اضافه‌وزن شده و آن‌قدر احساس خستگی می‌کنند که توانایی فعالیت فیزیکی ندارند؛ در چنین مواردی بهتر است آن‌ها به پزشک مراجعه و بعد از انجام آزمایش‌های کامل برای تعیین سلامت، با یکی از عزیزان‌شان هماهنگ کرده و یک برنامه ورزشی مناسب سن خود را آغاز کنند. 


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:
برای ورزش کردن هم‌پا پیدا کنید

اگر برای ورزش کردن، یک یار داشته باشید، اجرای برنامه‌های ورزشی ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد شد. یکی از ساده‌ترین و استانداردترین برنامه‌هایی که برای شروع ورزش می‌تواند برای شما و یکی از اعضای خانواده‌تان مناسب باشد، پیاده‌روی طولانی روزانه است. پیاده‌روی نه‌تنها فعالیتی مفرح است بلکه کمترین میزان استرس را به بدن وارد کرده و تقریبا برای تمام افراد مناسب است. بسیاری از افراد معتقدند وقتی هنگام پیاده‌روی همراه دارند، احساس امنیت و راحتی بیشتری می‌کنند. 
در ضمن یکی از بهترین کارهایی که در چنین برنامه‌هایی می‌توان انجام داد، یادداشت‌برداری از موفقیت‌هاست. به این ترتیب شما و همراه‌تان می‌توانید یادداشت‌ها و میزان موفقیت‌های خود را با هم مقایسه کرده و از میزان تاثیرگذاری برنامه، برآورد بهتری داشته باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ