خطرات استرس برای بدن

najme_d
استرس شدیدن سلامت بدن تان را به خطر می اندازد، و اگر بر آن غلبه نکنید، این استرس می تواند در نهایت به اضطراب و خشم منجر شود.

استرس و اضطراب نه تنها اثر منفی بر سلامت عاطفی و روانی فرد دارد، بلکه می تواند بر فیزیک بدن هم اثرات مخرب و ویران کننده ای داشته باشد. در اینجا به برخی از رایج ترین علائم فیزیکی استرس اشاره خواهیم کرد؛ این نشانه ها عبارت اند از:

قلب. استرس باعث می شود که سرعت ضربان قلب بیشتر شود. اغلب، فشار خون افزایش می یابد و فرد احساس می کند که قلبش دارد از قفسه ی سینه اش بیرون می زند! این افزایش ضربان در قلب می تواند به ضربان قلب نامنظم – آریتمی- منجر شود.

ریه ها. افراد مبتلا به استرس شدید، معمولن به شدت و با سرعت نفس می کشند؛ وارد آوردن این فشار سنگین در ریه ها بسیار مضر است. گاهی اوقات این موضوع می تواند به یک حمله ی ترس منجر شود. در طول یک حمله ترس، یکی از علائم اولیه، نفس نفس زدن، و در نتیجه تنفس عمیق و سریع است. این دریافت سریع هوا، اکسیژن بیشتری برای بدن فراهم می کند که در واقع بدن نیازی به آن ندارد، و در نتیجه باعث افت دی اکسید کربن در خون می شود. این باعث می شود که قلب سخت تر کار کند و تا حد زیادی به سیستم تنفسی فشار وارد شود.

پوست. استرس و اضطراب پوست شما را به دوران بلوغ بر میگرداند؛ به این معنی که پوست تان مستعد ابتلا به جوش، آکنه و بثورات پوستی می گردد.

منبع:   psychologytoday.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ