خوراکی های شگفت انگیز ضد سرطان

najme_d
داشتن یک رژیم غذایی ضد سرطان، یک استراتژی مهم شما است که می توانید برای کاهش خطر ابتلا به سرطان در زندگی تان در پیش بگیرید.

انجمن سرطان آمریکا توصیه می کند که، به عنوان مثال، شما باید حداقل پنج وعده میوه و سبزیجات را روزانه مصرف کنید و مقدار مناسبی از مواد غذایی میل کنید تا در یک وزن سالم بمانید. علاوه بر این، محققان در صدد یافتن این موضوع هستند که برخی مواد غذایی خاص ممکن است برای محافظت از شما در برابر سرطان مفید باشد.

برای خوراکی های زیر در برنامه ی غذایی روزانه تان جا باز کنید تا با سرطان مبارزه کنید.

سیر. چند مطالعه ی بزرگ نشان داده اند که کسانی که سیر بیشتری مصرف می کنند کمتر احتمال دارد که به انواع مختلف سرطان دچار شوند، به خصوص در اندام های گوارشی مانند مری، معده و روده بزرگ.

گوجه. گوجه فرنگی حاوی میزان بالایی از یک آنتی اکسیدان موثر به نام لیکوپن است. برخی از پژوهش ها نشان داده است که مصرف گوجه فرنگی ممکن است به محافظت از مردان در برابر سرطان پروستات کمک کند.

سبزیجات چلیپایی. سبزیجات چلیپایی، گروهی شامل کلم بروکلی، کلم، و گل کلم است که می تواند از شما در برابر سرطان محافظت کند.محققان دریافته اند که قطعات این سبزیجات می تواند شما را از رادیکال های آزاد که به سلول های DNA آسیب می رساند، محافظت کند.

غلات سبوس دار. بر اساس گزارش موسسه تحقیقات سرطان آمریکا، غلات سبوس دار حاوی ترکیبات مهمی از جمله فیبر و آنتی اکسیدان ها است که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

منبع:   everydayhealth.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ