آیا می توان بیماری دیابت را پیش بینی کرد؟

mousavi
محققان ایتالیایی موفق به کشف روشی برای پیش بینی دیابت، پنج سال پیش از ابتلا به این بیماری از طریق یک آزمایش ساده و ارزان قیمت شدند.

پژوهشگران ایتالیایی با مطالعه پارامترهای جدیدی که تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته موفق شدند با یک آزمایش ارزان قیمت و معروف به «منحنی گلوکزی» که اغلب در دوران بارداری استفاده می شود، دیابت را پنج سال قبل از ابتلای فرد به آن پیش بینی کنند.

بر اساس این گزارش، این مطالعات منجر به پیشگیری زودهنگام این بیماری می شود. آزمایش منحنی گلوکزی با اندازه گیری قندخون 2 ساعت پس از مصرف 75 گرم گلوکز بدست می آید.

این مطالعات که به ریاست پروفسور «جورجو سستی» رییس منتخب جامعه دیابت شناسی ایتالیا با همکاری گروهی از محققان دانشگاه «مانیا گرچا» شهر کاتانزارو و دانشگاه دوم شهر رم انجام شده است، اهمیت ارزیابی قند خون را حتی پس از یک ساعت مصرف گلوکز برای شناسایی افرادی که در خطر ابتلا به دیابت قرار دارند نشان می دهد. با استفاده از این روش می توان برای مقابله با این بیماری اقدام کرد.

در این مطالعات، طبقه جدید افرادی شناسایی شدند که مبتلا به «پیش – دیابت» هستند. در این افراد میزان قندخون برابر و یا بالای 155 میلی گرم پس از یک ساعت از آزمایش گلوکز است. با این آزمایش می توان افرادی را که اکنون سالم به نظر می رسند اما خطر ابتلای آن ها به دیابت 400درصد افزایش یافته است و در پنج سال آتی مبتلا به آن می شوند را پیش بینی کرد.

براساس آخرین داده های فدراسیون بین المللی دیابت، 387 میلیون نفر در جهان مبتلا به دیابت هستند. دیابت نوع 2 ( دیابت غذایی و نه ارثی) به ویژه در افرادی که تشخیص داده نشده است و یا آن هایی که بسیار دیر متوجه شده اند، پیامدهای بسیار سنگینی به همراه دارد .

دیابت منجر به کوری، قطع اندام تحتانی، ایکتوس، سکته، ازکار افتادگی کلیوی و منجر به دیالیز می شود. دیابت حتی منجر به مرگ زودهنگام می شود. در هر 7 ثانیه یک نفر بر اثر این بیماری می میرد. در سال 2014 میلادی چهار میلیون و 900 هزار نفر بر اثر دیابت جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا

مطلب مرتبط:

آیا می دانید برخی از دمنوش های گیاهی برای دیابت مفید است؟

دیابتی ها توت خشک بخورند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ