خطر دیابت برای زنان جوان

mousavi
مطالعات محققان کنگره قلب اروپا نشان می دهد که احتمال حمله قلبی در زنان 45 سال و جوانتر مبتلا به دیابت، شش برابر بیشتر است.

به گزارش ساینس، انتظار می رود بیماری های قلبی عروقی، اغلب افراد مسن را تحت تاثیر قرار دهد، اما به تازگی شیوع این اختلال در جوانان نیز به کرات دیده می شود.

تحقیقات نشان می دهد که زنان جوان مبتلا به دیابت، شش برابر بیشتر در معرض حمله قلبی قرار دارند و استعمال دخانیات، بدون درنظر گرفتن سن، این شرایط را پیچیده تر می کند.

در این گزارش آمده است که احتمال حمله قلبی در زنان 21 تا 45 ساله با دیابت شش برابر، با فشار خون 4 برابر، با کلسترول بالا 3 برابر و با استعمال دخانیات 1.6 برابر افزایش می یابد.

بر اساس برآورد سازمان بهداشت جهانی (WHO) بیماری های قلبی عروقی عامل بیش از 52 درصد مرگ و میر در زنان محسوب می شوند و این تعداد روز به روز در حال افزایش است.آمار منتشر شده در مورد زنانی که سابقه انفارکتوس میوکارد داشته اند نشان می دهد که عوامل خطر این بیماری شامل فشار خون شریانی 48.8 درصد، استعمال سیگار در حال حاضر 48.7 درصد، سابقه سیگار در گذشته 65.5 درصد، کلسترول بالا 36.1 درصد، چاقی 22.3 درصد و دیابت 10.6 درصد هستند.

طبق این گزارش سیگار از مهمترین عوامل خطر در زنان جوان است که با توجه به روند رو به رشد آن، سبب شده است بیماری های قلبی و سرطان ریه ناشی از سیگار، در برخی کشور ها به ویژه انگلیس، از سرطان سینه پیشی بگیرد.

نتایج این تحقیقات در کنگره قلب اروپا مطرح شده است.

منبع: ایرنا

مطلب مرتبط:

خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک

سرخ کردنی ها و دیابت بارداران

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ