خواص معجزه آسای اسفناج

najme_d
اسفناج یک خوراکی فوق العاده و در عین حال کم کالری است که سرشار از مواد مغذی می باشد. سبزیجاتی با برگ تیره مانند اسفناج، برای پوست و مو، سلامت استخوان ها، ارائه ی پروتئین، آهن، ویتامین ها و مواد معدنی مهم هستند.

در اینجا ما به خواص خارق العاده ی اسفناج برای سلامتی، اشاره خواهیم کرد.

مدیریت دیابت. اسفناج حاوی یک آنتی اکسیدان شناخته شده به نام اسید آلفا لیپوئیک است؛ نشان داده شده است که این ماده به کاهش سطح قند خون، افزایش حساسیت به انسولین و جلوگیری از تغییرات اکسیداتیو ناشی از استرس در بیماران مبتلا به دیابت کمک می کند. مطالعات بر روی اسید آلفا لیپوئیک، کاهش نوروپاتی محیطی و یا نوروپاتی اتونوم را در بیماران دیابتی نشان داده است.

پیشگیری از سرطان. اسفناج و سایر سبزیجات سبز حاوی کلروفیل هستند که در مسدود کردن اثرات سرطان زای غذاهای سرخ شده، موثر است.

پیشگیری از آسم. خطر ابتلا به آسم در افرادی که میزان بالایی از مواد مغذی مصرف می کنند، پایین تر است. یکی از این مواد مغذی بتا کاروتن است که اسفناج منبع بسیار عالی آن است. زردآلو، کلم بروکلی، طالبی، کدو تنبل و هویج نیز منابع غنی از بتا کاروتن هستند.

پایین آوردن فشار خون. به دلیل داشتن میزان پتاسیم بالا، اسفناج به کسانی که با فشار خون بالا دست و پنجه نرم می کنند توصیه می شود؛ چرا که به خنثی کردن اثر سدیم در بدن کمک می کند.

سلامت پوست و مو. اسفناج سرشار از ویتامین A  است که برای تولید سبوم به منظور مرطوب نگه داشتن موها لازم است. ویتامین A همچنین برای رشد همه بافت های بدن از جمله پوست و مو لازم است.

منبع:   medicalnewstoday.com

اسفناج لاغر کننده است یا نه؟

اسفناج فریز شده سرطان زا می شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ