علائم بارداری

najme_d
آیا مشکوک هستید که باردارید یا خیر؟ تنها راه قطعی دریافتن این موضوع، دادن یک تست بارداری است. اما علائم اولیه ی بارداری هم وجود دارند که ممکن است در فرد بروز کنند.

این علائم برای هر زن متفاوت است. و این به تجربه ی بارداری وی باز می گردد. همه ی زنان یک سری علائم مشابه هم را تجربه نخواهند کرد.

لکه بینی و گرفتگی و اسپاسم. چند روز پس از انجام لقاح، تخم بارور شده خود را به دیواره ی رحم متصل می کند. این موضوع می تواند یکی از اولین نشانه های حاملگی را ایجاد کند – لکه بینی و گاهی اوقات گرفتگی.

تغییرات سینه. تغییرات سینه یکی دیگر از نشانه بسیار اولیه ی بارداری است. پس از عمل لقاح، سطح هورمون زن به سرعت در حال تغییر است. به خاطر این تغییرات، سینه ممکن است تا یک یا دو هفته متورم، دردناک، و یا سفت شود.  

احساس خستگی. احساس خستگی در دوران بارداری امری طبیعی است، به خصوص اوایل دوره. تا یک هفته پس از انجام لقاح، ممکن است زن احساس شدید خستگی داشته باشد. در دوران خستگی ناشی از بارداری، این مهم است که فرد استراحت کافی داشته باشد و از خوراکی های سرشار از پروتئین و آهن استفاده کند.

تهوع (صبحگاهی). تهوع صبحگاهی از نشانه های معروف بارداری است. اما هر زن بارداری آن را تجربه نمی کند. علت دقیق تهوع صبحگاهی شناخته نشده است اما به احتمال زیاد، هورمون های بارداری به این علائم کمک می کنند.

توقف قاعدگی. آشکار ترین علامت اولیه ی دوران بارداری که هر زنی را مجبور به انجام تست بارداری می کند، توقف قاعدگی است. اما هر توقف قاعدگی ای، دلیل بر باردار بودن نیست.

منبع:   webmd.com

نکات مهم درباره ماه اول بارداری

نشانه‌های شرم‌آور بارداری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ