چگونه می توان با وجود افسردگی به زندگی ادامه داد؟

najme_d
افسردگی در حقیقت چیزی بیش از احساس ناراحتی ساده و یا برای چند روز به ستوه آمدن است. همه ما ممکن است گاهی احساس ناراحتی و غم داشته باشیم، اما در زمان افسردگی، احساسی غم انگیز، نه برای چند روز، بلکه هفته ها یا ماه ها فرد را درگیر خود می کند.

برخی از مردم هنوز هم فکر می کنند که افسردگی بی اهمیت است و آن را یک بیماری واقعی نمی دانند. در حالی که اشتباه می کنند. افسردگی یک بیماری واقعی با علائم واقعی است، و نشانه ای از ضعف یا چیزی که بشود خود را از آن کنار کشید نیست.

خبر خوب این است که با درمان مناسب و پشتیبانی، بیشتر مردم می توانند از افسردگی بهبودی کامل یابند.

افسردگی در افراد گوناگون به روش های مختلف تاثیر می گذارد و می تواند طیف گسترده ای از علائم را داشته باشد؛ از احساس غم و اندوه بلند مدت گرفته تا لذت نبردن از چیزهایی که روزی بسیار مورد علاقه بوده اند. بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی ،علایمی از اضطراب را هم دارند.

بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی با ایجاد تغییرات در شیوه زندگی شان مانند ورزش بیشتر، کاهش مصرف الکل و سیگار، و رژیم غذایی سالم تر سعی در بهبود شرایط شان دارند. اقداماتی هم چون خواندن یک کتاب برای کمک به خود و یا پیوستن به یک گروه پشتیبانی نیز ارزشمند است. هم چنین می شود تجربه ی سایر کسانی که روزی دچار افسردگی بودند و اکنون از آن رهایی یافته اند را مورد بررسی قرار داد.

منبع:   nhs.uk

نشانه های عجیب افسردگی چیست؟

درمان افسردگی به روش‌های مختلف + پاسخ پزشک الو دکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ