چند خوراکی مفید برای فشار خون بالا

najme_d
فشار خون بالا را قاتل خاموش می نامند. فشار خون بالا، یا هایپرتنشن، یک مشکل جدی درحوزه ی سلامت، در میان بسیاری از مردم جهان است. با گذشت زمان، باعث آسیب رساندن به رگ های خونی می شود که می تواند به بیماری های قلبی، بیماری های کلیوی، سکته مغزی و مشکلات دیگر منجر گردد.

فشار خون بالا گاهی قاتل خاموش نامیده می شود زیرا، به خودی خود، هیچ گونه علامتی ندارد. اگر شما فشار خون خود را به طور منظم چک نکنید، این مسئله می تواند تا سال ها ناشناخته و درمان نشده باقی بماند.

رژیم غذایی شما نقش بزرگی را در این که دارای فشار خون بالا و یا طبیعی باشید، ایفا می کند. در اینجا به چند خوراکی مفید برای فشار خون بالا اشاره خواهیم کرد.

سبزیجات برگدار. خوراکی های غنی از پتاسیم، نسبت پتاسیم به سدیم را در بدن تان بهبود می بخشند. بهبود این نسبت، می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. سبزیجات برگ دار مانند کاهو، منداب، کلم پیچ، شلغم، کلم، و اسفناج سرشار از پتاسیم هستند.

انواع توت ها. انواع توت ها، به خصوص زغال اخته، سرشار از ترکیبات طبیعی به نام فلاونوئید می باشند. طبق یک مطالعه که در ژورنال آمریکایی تغذیه ی بالینی منتشر شده است، مصرف این ترکیبات می تواند از فشار خون بالا جلوگیری کند، و احتمالن به کاهش فشار خون نیز کمک می کند.

سیب زمینی. سیب زمینی سرشار از پتاسیم و منیزیم است؛ دو ماده ی معدنی که می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

منبع:   healthline.com

درمان خانگی برای فشار خون بالا؛ آب پیاز و عسل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ