راه حل های ساده برای کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه

najme_d
در این مطلب شما را با چند روش ساده برای پیشگیری از خطر ابتلا به سرطان سینه آشنا می کنیم...

مصرف الکل را قطع کنید.  اغلب پزشکان قطع مصرف آبجو و مشروبات الکلی را توصیه می کنند. مصرف الکل حتا به مقدار کم، خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد.

ورزش کردن حداقل سه بار در هفته (تعداد دفعات بیش تر، حتا بهتر نیز هست). در هنگام ورزش کردن، سعی می کنید که ضزبان قلب تان را برای مدت دست کم بیست دقیقه، بالا نگه دارید. پیاده روی طولانی هم می تواند موثر باشد؛ اما ورزش های شدید تر بهتر هستند، چون با عرق کردن همراه خواهند بود. این فعالیت ها هم برای قلب تان مفید اند و هم خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند.

ثابت نگه داشتن وزن بدن؛ و یا کاهیدن از وزن در صورت داشتن وزن اضافی. تحقیقات نشان می دهد که اضافه وزن یا چاقی (به خصوص اگر یائسگی را پشت سر گذاشته باشید) خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد. یک مطالعه که در ماه مارس سال 2008 توسط محققان مرکز سرطان دانشگاه تگزاس منتشر شد، نشان داد که زنان چاق و دارای اضافه وزن شانس زنده ماندن شان  پس از سرطان، کمتر از زنان با وزن متناسب است.

معاینه ماهانه سینه. مطمئن شوید که آموزش مناسب برای معاینه ی خود را از پزشک تان یاد گرفته اید و به طور منظم این بررسی را انجام دهید. شما ممکن است یک توده را قبل از ماموگرافی، تشخیص دهید؛ که این به درمان زودهنگام بسیار کمک خواهد کرد.

منبع:   health.com

علائم سرطان سینه کدام اند؟

اگر از سرطان سینه می ترسید، رژیم غذایی خود را تغییر دهید

علل ابتلا به سرطان سینه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ