سردرد در چه سنینی خطرناک است؟

mousavi
سردرد علامت یا بیماری است که به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم می‌شود و در کودکان زیر 5 سال، افراد بالای 50 سال، پس از بارداری و در صورتی که ناگهانی، ناشی از بیماری‌های نقص ایمنی یا با تاری دید همراه باشد خطرناک محسوب می‌شود.

منصوره تقا در نشست خبری چهارمین کنگره بین‌المللی سردرد ایران که امروز دوشنبه در بیمارستان سینا در حال برگزاری است، اظهار داشت: با وجود اینکه سردرد شیوع زیادی دارد اما این مشکل از طرف مردم و پزشکان مورد غفلت واقع شده است. تحقیقات نشان می‌دهد از هر صد زن جوان 17 یا 18 نفر دچار سردرد هستند همچنین سردرد بین 7 تا 8 درصد مردان نیز شیوع دارد.

وی افزود: شیوع سردرد در کودکان زیر 5 سال، افراد بالای 50 سال،‌ کسانی که دچار سردردهای ناگهانی می‌شوند، سردردهای ناشی از بیماری‌های نقص ایمنی، سردردهایی که با تاری دید، سرگیجه و ضعف بدن همراه است و سردردهای بعد از زایمان ایجاد می‌شود عوارض شدیدی مانند اختلالات بینایی در بر دارد که باید سریع تشخیص داده شوند و درمان شوند.

تقا ادامه داد: سردرد ممکن است ناشی از تومور در مغز باشد که در این صورت می‌تواند موجب اختلال در حرکت، حافظه و کنترل ادراک شود.

رئیس چهارمین کنگره بین‌المللی سردرد ایران با بیان اینکه سردردها به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم می‌شود، گفت: در سردردهای اولیه مشکل خاصی در جمجمه وجود ندارد اما از سردردهای ثانویه عاملی در سر یا گردن وجود دارد که سبب سردرد می‌شود.

منبع: پارسینه

مطلب مرتبط:

چه غذاهای در ایجاد سردرد تأثیر می گذار؟

درمان خانگی سردرد با شیر گرم و پودر دارچین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ