خواص شگفت انگیز عدس

najme_d
عدس می تواند به یک جزء خوشمزه در رژیم غذایی تان تبدیل شود. عدس در عین کم کالری بودن، سرشار از مواد مغذی است. پخت آن بسیار ساده است و عضو همیشگی در بشقاب گیاه خواران به شمار می آید.

ما به شما توصیه می کنیم که عدس بخورید چرا که مزایای فراوانی برای سلامت تان خواهد داشت. در ادامه به تعدادی از فواید عدس اشاره خواهیم کرد.

کاهش کلسترول خون. عدس به دلیل داشتن میزان بالایی از فیبر قابل حل، به کاهش کلسترول خون کمک می کند. کاهش سطح کلسترول خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد و شریان ها را تمیز نگه می دارد.

سلامت دستگاه هاضمه. فیبر نامحلول موجود در عدس از یبوست و سایر اختلالات گوارشی مانند سندرم روده تحریک پذیر و دیورتیکولوز جلوگیری می کند.

تثبیت قند خون. علاوه بر مزایای بسیار فیبر محلول در کربوهیدرات، کم کردن سرعت هضم و ثبات سطح قند خون از دیگر خواص عدس می باشد.

پروتئین خوب. در میان حبوبات، پس از آجیل و لوبیا، عدس دارای سوم رتبه از نظر داشتن سطح پروتئین است. 26 درصد کالری عدس، مربوط به پروتئین موجود در آن است.

افزایش انرژی. عدس به علت داشتن فیبر و کربوهیدرات های مرکب، باعث افزایش انرژی می شود.

کاهش وزن. اگر چه عدس شامل تمام این مواد مغذی مفید مانند فیبر، پروتئین، مواد معدنی و ویتامین ها است، اما هنوز هم کم کالری به شمار می آید و تقریبن بدون چربی است.

منبع:   mindbodygreen.com

عدس خواص درمانی دارد؟

روش صحیح پخت عدس را می دانید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
سیدعبدالهادی

سیدعبدالهادی

1394-08-16 - 10:00 پاسخ

سلام..خدا قوت....تشکر از شما... خوردن عدس به قوی شدن ایمان کمک میکند..؟؟؟

admin

admin

1394-08-16 - 10:00

برای کسب آگاهی بیشتر درباره ی خواص درمانی عدس به لینک زیر مراجعه فرمایید :

خواص درمانی عدس که نمی دانید از نگاه معصومین(ع)

خواص درمانی عدس کدامند؟

روش صحیح پخت عدس را می دانید؟