خواص شگفت انگیز جوانه ی گندم

najme_d
در اینجا به برخی خواص جوانه ی گندم در حفظ سلامت بدن، اشاره خواهیم کرد.

اگرچه جوانه ی گندم کوچک است، اما میزان مواد مغذی موجود در آن قابل توجه و بسیار مقوی است. پوسته ی بیرونی دانه ی گندم، و سبوس آن هم مفید هستند، اما جوانه مواد مغذی خیلی بیشتری دارد که آن را محبوب کرده است.

در اینجا به برخی خواص جوانه ی  گندم در حفظ سلامت بدن، اشاره خواهیم کرد.

سیستم ایمنی بدن. با اضافه کردن جوانه ی گندم به رژیم غذایی تان، می توانید سیستم ایمنی بدن خود را در برابر بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی و سرطان تقویت کنید. پروتئین هیدرولیز موجود در جوانه ی گندم باعث افزایش فعالیت آنتی اکسیدانی در سیستم اندام ها می شود. آنتی اکسیدان ها، رادیکال های آزاد و دیگر میکروارگانیسم های بیماری زا را در بدن شناسایی و نابود می کنند که این باعث کاهش یا حذف احتمال ابتلا به بیماری های جدی می شود.

سلامت قلب و عروق. مطالعات نشان داده اند که مصرف منظم جوانه ی گندم و سبوس گندم می تواند عوامل خطر مرتبط با بیماری عروق کرونر قلب را کاهش می دهد و می تواند سلامت کل سیستم قلبی و عروقی را افزایش دهد. کلسترول LDL کلسترولی است که اکسید شده است و در نتیجه در شریان ها و رگ ها انباشته می شود. این یکی از نشانه ها و عوامل خطرناک سکته قلبی و مغزی است.

پیشگیری از سرطان. با اضافه کردن جوانه ی گندم و یا انواع خاصی از عصاره ی آن به رژیم غذایی تان، می توانید عوامل خطرزای ابتلا به انواع مختلف سرطان را کاهش دهید.

منبع:   organicfacts.net

آیا جوانه گندم برای مغز مفید است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ