عواملی که باعث چاقی می شود

mousavi
یک متخصص تغذیه گفت: خوردن ناهار سنگین امروزه بسیار رایج است که خود عوارض بسیاری بر بدن می‌گذارد. خواب بعد از غذا به‌خصوص ناهار خود موجب تولید بلغم اضافی و در نهایت باعث چاقی می‌شود.

آرام غذا خوردن و جویدن کامل غذا خود از عوامل کاهش وزن محسوب می‌شود. جویدن حداقل 30 بار به افراد چاق کمک می‌کند که بدون رعایت رژیم غذایی خاصی در طولانی‌مدت وزن خود را کاهش دهند. افراد بهتر است که غذا را آرام بخورند و جویدن کامل غذا موجب ترکیب شدن غذا با بزاق دهان می‌شود و نیاز به مصرف آب همراه با غذا پیدا نخواهد شد.

محمد احمدی متخصص تغذیه عنوان کرد: خوردن ناهار سنگین امروزه بسیار رایج است که خود عوارض بسیاری بر بدن می‌گذارد. خواب بعد از غذا به‌خصوص ناهار خود موجب تولید بلغم اضافی و در نهایت باعث چاقی می‌شود.

به‌گفته وی یکی از مسائلی که از چاقی پیشگیری می‌کند این است که فاصله بین مصرف شام و خوابیدن باید حداقل 3 ساعت باشد. باید دانست که معده خانه همه بیماری‌هاست.

این متخصص تغذیه افزود: معده در بروز بسیاری از بیماری‌های عصبی, رماتیسم, میگرن, آرتروز, دیابت و … دخالت دارد، چرا که تا زمانی که معده غذا را به‌خوبی هضم نکند غذای خوبی به‌سمت کبد نمی‌رود در نتیجه خون خوب تولید نمی‌شود، به همین دلیل به‌مرور زمان دچار سوء مزاج و بیماری خواهد شد.

احمدی گفت: مصرف غذا با مصلحات خود موجب پیشگیری از چاقی می‌شود، مثلاً زیره و زعفران برای برنج، زنیان, پونه و آویشن برای ماست، سیاه‌دانه و گردو برای پنیر، مصرف گل سرخ همراه با دوغ، سیاه‌دانه و کنجد برای نان، آویشن برای خوراک عدسی، گلپر برای انار، گلاب و عسل برای شیر است.

منبع: تسنیم

مطلب مرتبط:

آیا سردی و رطوبت مزاج عامل چاقی است؟

مهمترین دلیلی که موجب چاقی شکمی می شود

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ