چرا دچار افسردگی می شویم؟

najme_d
باید بدانید که یک دلیل مشخص برای افسردگی وجود ندارد. ممکن است افسردگی به دلایل گوناگونی اتفاق بیفتد

حتمن می خواهید بدانید که علت های ابتلا به افسردگی کدام اند و چرا دچار این بیماری می شویم. اما باید بدانید که یک دلیل مشخص برای افسردگی وجود ندارد. ممکن است افسردگی به دلایل گوناگونی اتفاق بیفتد و محرک های زیادی برای آن وجود دارد.

در ادامه به شماری از شرایط و علت هایی که می توانند باعث ایجاد افسردگی در فرد شوند، اشاره خواهیم نمود.

رویداد های استرس زا. برای بیشتر مردم، کنار آمدن با اتفاق هایی همچون به سوگ عزیزی نشستن و شکست در یک رابطه زمان می برد. وقتی این رویداد های استرس زا اتفاق می افتند، خطر ابتلا به افسردگی ناشی از این استرس در فرد افزایش می یابد.

بیماری. اگر شما از یک بیماری مزمن و یا تهدید کننده ی زندگی، مانند بیماری عروق کرونر قلب یا سرطان رنج می برید، ممکن است بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی باشید.

شخصیت. اگر صفات شخصیتی خاصی مانند اعتماد به نفس پایین و یا انتقاد بیش از حد از خود، را دارید، ممکن است بیشتر از دیگران به سوی افسردگی سوق داده شوید. این خصوصیات ممکن است به خاطر ژن هایی باشد که از پدر و مادر تان به ارث برده اید، و یا ناشی از نخستین تجربه های زندگی تان باشد.

سابقه ی خانوادگی. اگر شخص دیگری در خانواده شما – مانند پدر و مادر و یا خواهر یا برادر – در گذشته، از افسردگی رنج می برد، آن گاه احتمال ابتلا به افسردگی در شما افزایش می یابد.

زایمان، تنهایی، و حتا مصرف مواد مخدر هر کدام می توانند از دیگر علل ابتلا به افسردگی باشند.

منبع:   nhs.uk

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ