فواید شگفت انگیز شکلات تلخ

najme_d
کاکائو منبع خوبی از آهن، منیزیم، منگنز، فسفر و روی می باشد. هم چنین، سرشار ازآنتی اکسیدان ها و پروسیانیدین ها است.

شکلات ماده ی غذایی فرآوری شده و شیرین شده ی کاکائو است. کاکائو منبع خوبی از آهن، منیزیم، منگنز، فسفر و روی می باشد. هم چنین، سرشار ازآنتی اکسیدان ها و پروسیانیدین ها است.

کارشناسان نام های تجاری به دنبال یافتن ارتباط بین شکلات و به طور ویژه شکلات تلخ با مزایای سلامتی کاکائو هم چون محافظت در برابر سرطان و رهایی از استرس، هستند.

در ادامه به شماری از فواید شگفت انگیز شکلات تلخ برای سلامتی اشاره خواهیم نمود.

شکلات فشار خون را کاهش می دهد. تحقیقات انجام شده نشان داده اند که محصولات کاکائو – از جمله شکلات تلخ – ممکن است کمی در پایین آوردن فشار خون تاثیر گذار باشند.

خوردن شکلات به پیشگیری از سرطانکمک می کند. یک رژیم غذایی سرشار از کاکائو می تواند در محافظت در برابر سرطان روده موثر باشد. اما به طور قطع نمی توان گفت که مردم با مصرف شکلات تلخ هرگز دچار سرطان روده نخواهند شد.

شکلات استرس را از بین می برد. در یک مطالعه ی کوچک در سال 2009، 30 نفر از افراد سالم که روزانه 40g شکلات تیره به مدت 14 روز به آن ها داده شد، کاهش هورمون های استرس را تجربه کردند.

شکلات تلخ در جلوگیری از سکته موثر است.یک مطالعه اخیر که در سال 2015 انجام شد در رابطه با مصرف شکلات و بیماری های قلبی عروقی بود. خطر ابتلا به سکته در کسانی که روزانه شکلات تلخ مصرف می کنند، کم تر خواهد بود.

منبع:   nhs.uk

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ