راهکارهایی برای بهتر شدن اعتماد به نفس

najme_d
در اینجا به برخی از تکنیک های ساده اشاره می کنیم که ممکن است به شما کمک کند احساس بهتری در مورد خودتان داشته باشید.

اعتماد به نفس در واقع همان باوری است که فرد از خودش دارد. زمانی که شخصی از اعتماد به نفس برخوردار است، سعی می کند که حس مثبتی نسبت به خود و در کل در مورد زندگی اش داشته باشد.

اگر از ضعف در اعتماد به نفس رنج می برید، در اینجا به برخی از تکنیک های ساده  اشاره می کنیم که ممکن است به شما کمک کند احساس بهتری در مورد خودتان داشته باشید.

تشخیص دهید که در چه کاری خوب هستید. هر کدام از ما در چیزی خوب هستیم، آن چیز ممکن  است اشپزی، آواز خواندن، انجام پازل و یا یک دوست خوب بودن، باشد. ما همچنین تمایل به لذت بردن از انجام کار هایی را داریم که در انجام شان خوب هستیم، که همین می تواند به افزایش اعتماد به نفس کمک کند.

با خودتان مهربان باشید. با خودتان دلسوزانه رفتار کنید. خصوصن زمانی که از خود انتقاد می کنید، سعی کنید با ملایمت رفتار کنید.

«نه» گفتن را شروع کنید. افراد با اعتماد به نفس پائین اغلب احساس می کنند که باید به همه ی خواسته های دیگران جواب مثبت دهند، حتا زمانی که واقعن خودشان نمی خواهند. خطر این کار این است که موجب ایجاد رنجش، خشم و افسردگی در فرد خواهد شد.

خودتان را به چالش بکشید. همه ما گاهی برای انجام کار های مان عصبی و یا دچار ترس می شویم. حقیقت این است که افراد با اعتماد به نفس بالا اجازه نمی دهند که این احساسات آنها را از امتحان کردن چیزهای جدید و یا به چالش کشیدن شان متوقف کند.

منبع:   nhs.uk

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ