اعتیاد چیست و انواع آن کدام اند؟

najme_d
در این نوشته ما به انواع اعتیاد و علل ایجاد شدن آن خواهیم پرداخت.

اگر شما یک معتاد هستید، بدانید که تنها نیستید. بر اساس آمار سازمان های وابسته به مبارزه با اعتیاد، از هر سه نفر، یک تن به چیزی معتاد است. در این نوشته ما به انواع اعتیاد و علل ایجاد شدن آن خواهیم پرداخت.

اعتیاد به معنای نداشتن کنترل بر انجام کاری و یا مصرف چیزی است؛ تا جایی که می تواند برای تان خطر آفرین شود. اعتیاد اغلب به قمار، مواد مخدر، الکل و یا نیکوتین است، اما ممکن است انسان به هر چیزی معتاد شود، از جمله:

کار – معتادان به کار آن قدر در کارشان وسواس به خرج می دهند که از خستگی فیزیکی رنج می برند. اگر رابطه، خانواده و زندگی اجتماعی شما در عذاب است و شما هرگز تعطیلاتی را به خود اختصاص نمی دهید، احتمالن یک معتاد به کار هستید.

اینترنت – همان طور که کامپیوتر و استفاده از تلفن همراه افزایش یافته است، اعتیاد به کامپیوتر و اینترنت هم فراگیر شده است. افراد ممکن است هر روز و شب، ساعت ها به گشت و گذار در اینترنت و یا بازی بپردازند، در حالی که از دیگر جنبه های زندگی خود غافل می مانند.

خرید – اعتیاد به خرید هنگامی است که شما چیزهایی می خرید در حالی که واقعن به آن ها نیازی ندارید. این موضوع معمولن، به سرعت احساس گناه، شرم و یا ناامیدی را به دنبال دارد.

باید دانست که اعتیاد یک بیماری قابل درمان است. اعتیاد هر چه که باشد ، راه های بسیاری برای کمک وجود دارد.

منبع:    nhs.uk

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ