ارتباط رابطه ی جنسی با سلامت قلب

najme_d
علاوه بر این یک قلب پر از عشق و یک لبخند بزرگ، روابط عاشقانه می تواند برخی از مزایای مثبت را برای سلامت شما به ارمغان آورد.

برخی مطالعات نشان می دهند که یک رابطه ی عاشقانه، لمس فیزیکی و رابطه ی جنسی می تواند فواید زیادی از جمله کاهش فشار خون را برای سلامتی فرد به همراه داشته باشد. البته، هیچ رابطه ی جنسی ای نمی تواند سلامتی و شادی را تضمین کند، اما تاثیر به سزایی بر آن خواهد داشت.

رابطه ی جنسی برای قلب تان خوب است. آیا می خواهید به طور هم زمان هم لذت ببرید و هم به حفظ سلامتی تان کمک کنید؟ هر چیزی که قلب تان را ورزش دهد، برای تان خوب است، از جمله رابطه ی جنسی. تحریک جنسی ضربان قلب را بالا تر می برد و در حین ارگاسم (اوج لذت جنسی) تعداد ضربان قلب در دقیقه به اوج خود می رسد.

اما، مانند اغلب ورزش ها، بستگی به این دارد که چه قدر با شور و نشاط این کار را انجام می دهید. برخی مطالعات نشان می دهد که میانگین اوج ضربان قلب در هنگام اوج لذت جنسی، همانند زمانی است که ورزش های سبک از جمله  بالا رفتن از پله را انجام می دهید.

بزرگسالان باید حداقل 150 دقیقه (دو ساعت و نیم) فعالیت هوازی با شدت متوسط، مانند دوچرخه سواری یا پیاده روی سریع را در هر هفته انجام دهند.

اگر آن قدر خوش اقبال نیستید که 150 دقیقه در هفته به اوج لذت جنسی برسید، بهتر است دوچرخه سواری، پیاده روی سریع یا رقص را امتحان کنید.

منبع:   nhs.uk

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ