این بیماری ها شما را چاق می کنند

najme_d
بسیاری از مردم به دلیل اینکه کالری مصرفی شان بیش تر از سوخت و ساز بدن شان است، چاق می شوند. اما در برخی موارد، اضافه وزن شما ممکن است ناشی از مشکلاتی در سلامتی تان باشد.

در این جا به چند بیماری و مشکل سلامت که باعث چاق شدن شما می شود، اشاره خواهیم کرد.

کم  کاری غده ی تیروئید. کم کاری غده ی تیروئید (هیپو تیروئیدیسم) بدان معنی است که غده ی تیروئید شما به اندازه ی کافی هورمون تیروئید تولید نمی کند. این هورمون تاثیر چشم گیری در متعادل سازی سوخت و ساز (متابولیسم) بدن تان دارد. با وجود این که کم کاری غده ی تیروئید می تواند در هر سنی و در هر دو جنس رخ دهد، در زنان مسن شایع تر است.

درمان دیابت. افزایش وزن یک عارضه ی جانبی شایع برای افرادی است که برای مدیریت دیابت شان از انسولین استفاده می کنند. انسولین به کنترل سطح قند خون تان کمک می کند. برای افرادی که مدت هاست مبتلا به دیابت هستند، خوردن بیش از آنچه که واقعن بدن شان نیاز دارد، امری عادی است؛ چرا که نباید هیچ وقت دچار افت قند خون شوند.

سالمندی. معمولن مردم وقتی سن شان بالا می رود، مقداری از ماهیچه های شان را از دست می دهند؛ بیشتر به این دلیل که فعالیت شان کاهش می یابد. ماهیچه ها یک کالری سوز کارآمد هستند، بنا بر این از دست دادن ماهیچه یعنی اینکه کالری کمتری خواهید سوراند. در نتیجه چاق خواهید شد!

منبع:   nhs.uk

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ