ورزش کردن در دوران بارداری چقدر موثر است؟

هر چه قدر در دوران بارداری فعال تر و متناسب تر باشید، راحت تر با تغییر استایل و اضافه وزن تان کنار خواهید آمد. این کار به کاهش درد زایمان و هم چنین بازگشت تناسب اندام تان پس از تولد نوزاد نیز کمک خواهد کرد.

تا زمانی که احساس راحتی می کنید به فعالیت های عادی روزانه ی خود – فیزیکی یا ورزش (دویدن، یوگا، رقص، یا حتی رفتن به فروشگاه و برگشتن از آن جا) ادامه دهید. ورزش کردن برای فرزند تان خطرناک نیست. بلکه شواهدی هم وجود دارد که زنانی که ورزش می کنند، کمتر به مشکلات زایمان و پس از آن دچار می شوند.

اما نباید خود را خسته کنید. با نزدیک شدن به زمان زایمان حتا باید ورزش های سبک تر انجام دهید. در این باره حتمن با پزشک متخصص تان مشورت نمایید. به عنوان یک قاعده ی کلی، شما باید قادر به داشتن یک مکالمه در هنگام ورزش در دوران بارداری باشید. اگر نتوانید در حین ورزش کردن حرف بزنید، یعنی دارید ورزش سخت انجام می دهید.

اگر شما از آن دسته زنانی بوده اید که قبل از این که باردار شوید، چندان ورزش نمی کردید، نباید به طور ناگهانی ورزش های شدید انجام دهید. به مربی تان بگویید که باردار هستید و با بیش از 15 دقیقه ورزش مداوم، و سه بار در هفته، شروع نکنید. و به تدریج این زمان را تا 30 دقیقه در هر جلسه افزایش دهید.

منبع:   nhs.uk

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ