آیا خوردن نان سفید و ماکارونی شما را افسرده می کند؟

najme_d
به گفته ی متخصصان تغذیه غذا های نشاسته دار بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم را تشکیل می دهند. اما به گزارش میل آنلاین "مصرف زیاد نان سفید و ماکارونی ممکن است خطر ابتلا به افسردگی را افزایش دهد."

رابطه ی بین رژیم غذایی و سبک زندگی، و سایر علائم سلامت جسمی و روانی و بیماری ها، امری  پیچیده است.  و تنها بررسی اثرات مستقیم آن ها کافی نیست.

البته این تحقیق روی زنان یائسه ای انجام شده است که رژیم غذایی خود را به به محققان این مطالعه اعلام کرده بودند. این مطالعه همچنین نشان داد که علائم افسردگی در زنانی که کمتر از لحاظ فیزیکی فعال بودند، مصرف غذاهای چرب در آن ها بیشتر بود، و میوه ها و سبزیجات کمتری مصرف می کردند، بیشتر از سایرین بوده است.

اما محققان در نهایت  نتیجه گرفتند که: “نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد که رژیم غذایی حاوی مقادیر بالای نان سفید و بدون سبوس می تواند یک عامل خطر برای افسردگی در زنان یائسه به شمار آید.”

آن ها افزودند که: “البته باید تحقیقات جدی تری به منظور مطالعه روی این موضوع که آیا رژیم های غذایی غنی از غذا های دارای GI کمتر مانند: حبوبات، غلات، فیبر ها و میوه های متناسب با آب و هوا، می توانند به عنوان درمان و اقدامی پیشگیرانه و اولیه برای مقابله با افسردگی در زنان یائسه به شمار آیند.”

منبع:   nhs.uk

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ