واکسن آنفلوآنزا را چه زمانی تزریق کنیم؟

با شروع فصل سرما افرادی که در معرض ابتلا به نوع شدید آنفلوآنزا هستند باید در روزهای ابتدایی پاییز این واکسن را تزریق کنند.

محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در خصوص واکسن آنفلوآنزا بیان کرد: بیماری آنفلوآنزا در افراد عادی تنها به صورت یک بیماری معمولی ظاهر می‌شود و حتی بدون درمان هم بهبود پیدا می‌کند. اما در برخی دیگر ممکن است به  صورت بیماری حاد و شدید بروز پیدا کند.

وی در ادامه افزود: افرادی که نارسایی کلیه، بیماری قلبی عروقی، ضعف سیستم دفاعی‌، افراد باردار و افراد بالای 65 سال در معرض ابتلا به نوع شدید این بیماری هستند تا جایی که ممکن است کار آنها به بخش ویژه بیمارستان‌ها نیز کشیده شود. این افراد باید مراقب باشند و در روزهای ابتدایی فصل سرما این واکسن را تزریق کنند.

وی با اشاره به قابل اعتماد بودن تمامی واکسن‌های آنفولانزا تاکید کرد: واکسن‌های آنفلوآنزای سراسر کشور مشابه هستند و همگی تاییدیه سازمان جهانی بهداشت را دارند. بدین ترتیب تنها لازم است این واکسن به موقع تزریق شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت اذعان کرد: همه افراد می‌توانند از این واکسن استفاده کنند اما توصیه می‌شود افراد در معرض خطر ابتلا به انواع شدید این بیماری حتما این روزها واکسن آنفلوآنزا را بزنند.

وی خاطر نشان کرد: این واکسن یکی از واکسن‌های مهم است و در واقع مهم‌ترین راه پیشگیری از آنفلوآنزا محسوب می‌شود و نکته حائز اهمیت در خصوص این آمپول تزریق به موقع است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطلب مرتبط:

شایع‌ترین عارضه واکسن آنفلوآنزا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ