آن چه در باره ی کاندوم و استفاده از آن باید بدانید

یک زن می تواند در صورت ورود اسپرم مرد به تخمکش باردار شود. روش های جلوگیری از بارداری تلاش می کنند تا از این اتفاق پیشگیری کنند. یکی از این روش های پیشگیری از بارداری استفاده از کاندوم است.

دو نوع از کاندوم وجود دارد: کاندوم مردانه، که روی آلت تناسلی مرد پوشانده می شود؛ و کاندوم زنانه، که در داخل واژن استفاده می گردد. در این نوشته در مورد کاندوم مردانه صحبت خواهیم کرد و به چگونگی آن خواهیم پرداخت.

کاندوم مردانه از لاتکس بسیار نازک (لاستیک)، پلی ایزوپرن و یا پلی اورتان ساخته شده است، و طوری طراحی شده است که از تماس منی با آلت تناسلی شریک جنسی اش جلوگیری کند. در صورتی که به درستی از کاندوم در هنگام رابطه ی جنسی واژینال استفاده شود، به محافظت در برابر حاملگی و بیماری های مقاربتی کمک خواهد کرد.

این مهم است که بدانید که کدام روش پیشگیری از بارداری برای شما و شریک زندگی تان مناسب است. مراقب باشید که به درستی از کاندوم استفاده کنید و به منظور مراقبت اضافی و محکم کاری از سایر روش های جلوگیری هم استفاده نمایید.

برای اکثر مردم، هیچ خطر جدی در ارتباط با استفاده از کاندوم وجود ندارد، اگرچه برخی از افراد حساسیت به لاتکس کاندوم پیدا می کنند. بنابر این، شناخت جنس کاندوم مناسب فرد کار مهمی است و می توانید از نوع کاندومی استفاده کنید که کمتر احتمال دارد در شما ایجاد حساسیت کند.

منبع:   nhs.uk

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ