ترک سیگار و مزایای این کار برای سلامتی جنسی شما

در این جا به مزایایی که با ترک کردن سیگار برای سلامتی جنسی تان ایجاد خواهد شد، خواهیم پرداخت.

همان طور که می دانید، سیگار کشیدن برای سلامتی شما بد است، اما آیا می دانید که ترک سیگار دقیقن چگونه بر کیفیت زندگی تان – خصوصن در رابطه ی جنسی- اثر گذار خواهد بود؟ 

در این جا به مزایایی که با ترک کردن سیگار برای سلامتی جنسی تان ایجاد خواهد شد، خواهیم پرداخت.

ترک کردن سیگار به رابطه ی جنسی تان بهبود خواهد بخشید. ترک سیگار باعث بهتر شدن جریان خون شده و در نتیجه حساسیت بدن را بالا می برد. مردانی که سیگار کشیدن را متوقف می کنند، ممکن است نعوظ بهتری را تجربه کنند. زنان هم ارگاسم بهتری خواهند داشت و آسان تر تحریک خواهند شد. هم چنین طی مطالعات، مشخص شده است که افراد غیر سیگاری سه برابر بیشتر از سیگاری ها برای شریک جنسی خود خواستنی و جذاب هستند (احتمالن این یکی از مزایای خوش بو و تر و تازه بودن شان است).

ترک سیگار باروری را بهبود می بخشد. در مطالعات انجام شده، مشخص شده است که افراد غیر سیگاری آسان تر از سیگاری ها باردار می شوند. ترک کردن سیگار دیواره ی درونی رحم را سالم تر نگاه خواهد داشت و درمردان نیز، باعث قوی تر شدن اسپرم شان خواهد شد. تبدیل شدن به یک فرد غیر سیگاری امکان درک از طریق IVF را افزایش می دهد و احتمال تجربه ی سقط جنین را کاهش می دهد. مهم تر از همه این که، ترک مصرف سیگار، احتمال تولد یک نوزاد سالم را بهبود می بخشد.

منبع:   nhs.uk

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1395-02-03 - 16:26 پاسخ

دقیقا درست است تجربه کردم