آیا تلفن همراه تان به رابطه ی تان آسیب خواهد زد؟

آیا تکنولوژی در زندگی عاطفی تان ایجاد تلفات کرده است؟ تحقیقات جدید می گوید که شما می توانید گوشی همراه خود را برای افسردگی، دعوا، و مسائل مربوط به رابطه ی ناسالم تان سرزنش کنید.

آیا از آن دسته آدم هایی هستید که وقتی دارید با مخاطب تان صحبت می کنید، نصف هوش و حواس تان به تلفن همراه تان است؟ صادق باشید!

اگر پاسخ تان “بله” است باید بگوییم که شما بر اساس یک مطالعه ی جدید از دانشگاه بیلور، مجرم هستید؛ چرا که به تلفن همراه تان بیش تر از شریک زندگی تان اهمیت می دهید!  این مطالعه نشان داده است که استفاده از گوشی های هوشمند به رابطه ی عاطفی تان آسیب خواهد زد.  

تلفن ها ی همراه هوشمند همه جا هستند و این موضوع تغییر نخواهد کرد. اما دسته ای از تحقیقات جدید نشان داده اند که این که ما چه زمانی، چگونه و در کجا از گوشی همراه مان استفاده می کنیم، می تواند به سلامت روانی و جسمانی مان آسیب وارد کند. این مطالعه ی جدید نشان می دهد که استفاده ی بیش از حد از تلفن همراه خود تان ممکن است به سلامتی شریک زندگی تان نیز صدمه بزند. این پژوهش نشان داده است که تقریبن نیمی از 450 نفر مصاحبه شده در این مطالعه، گزارش کرده اند که به وسیله ی شریک زندگی شان مورد سرزنش قرار گرفته اند. این کار آن ها، حتا به دعوا ها دامن زده و موجب افسردگی آن ها شده است.

منبع:   shape.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ