چرا خواب باید اولویت شماره 1 شما برای فصل آنفولانزا باشد؟

حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن در رفع آنفولانزا و سرماخوردگی بسیار مهم است.

 پاییز به سرعت نزدیک  می شود و با آن فصل سرما و آنفولانزا می آید. مطمئنن، باید تا می توانید ویتامین C  مصرف کنید و دستان خود را هر بار بشویید. اما یکی از بهترین کارهایی که شما می توانید به منظور جلوگیری از ابتلا به این بیماری های فصلی انجام دهید، داشتن خواب کافی در هنگام شب است.

مطالعات قبلی نشان داده اند که افرادی که به طور منظم کمتر از شش ساعت خواب در شب را تجربه می کنند، چهار و نیم برابر بیشتر از کسانی که 7 ساعت و یا بیشتر می خوابند، دچار سرما خوردگی می شوند.  هر چند، تحقیقات جدید، نشان می دهد که حتا بستن چشم ها هم می تواند به سیستم ایمنی بدن در تشخیص و واکنش سریع تر به باکتری ها و ویروس ها، کمک کند.

کار به این شکل است: سیستم ایمنی بدن شما توانایی به یاد آوردن ویروس ها و باکتری هایی را که در گذشته با آن ها مقابله کرده است را داراست؛ که این امر در تشخیص و واکنش هر چه سریع تر انواع مشابه آن ویروس ها و باکتری ها بسیار مهم و کارامد خواهد بود.

در واقع، خواب کافی و مناسب از طریق تقویت حافظه، باعث می شود که عملکرد سیستم ایمنی بدن تان در برابر باکتری ها و ویروس های بیماری زا در فصل سرما، بهبود یابد.

منبع:   shape.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ