توضیح خانم بیگدلی در مورد تشخیص و درمان کم شنوایی کودکان

آرزو بیگدلی؛ فارغ‌التحصیل رشته شنوایی‌شناسی و مدیر سمعک قلهک: کاهش شنوایی در سنین کودکی موجب می‌شود تا کودک نتواند به میزان لازم با محیط اطراف خود ارتباط بر قرار کند و واکنش‌های سریع و درستی داشته باشد. کم شنوایی گوش کودکان موجب می‌شود تا کودک بسیاری از اطلاعات زبان و گفتار در اطراف خود را از دست بدهد

 آرزو بیگدلی؛ فارغ‌التحصیل رشته شنوایی‌شناسی و مدیر کلینیک سمعک قلهک 

در مورد کم شنوایی گوش کودکان گفتند: کم شنوایی عارضه‌ای است که در هر سنی از دوران کودکی امکان دارد اتفاق بیفتد، برخی از کودکان از بدو تولد دچار این مشکل هستند و برخی دیگر در سال‌های اولیه‌ی زندگی خود با این عارضه روبرو می شوند. مدیریت سمعک قلهک همچنین افزودند: کاهش شنوایی در سنین کودکی موجب می‌شود تا کودک نتواند به میزان لازم با محیط اطراف خود ارتباط بر قرار کند و واکنش‌های سریع و درستی داشته باشد. کم شنوایی گوش کودکان موجب می‌شود تا کودک بسیاری از اطلاعات زبان و گفتار در اطراف خود را از دست بدهد پس اگر هرگونه بی‌توجهی به محیط اطراف و صداها را در کودک خود مشاهده می‌کنید بهتر است برای سنجش شنوایی وی را به یک کلینیک تخصصی سمعک ببرید. امروزه با پیشرفت و ساخت انواع سیستم کمک شنوایی، عارضه‌ی کم شنوایی گوش کودکان به راحتی قابل کنترل و بهبودی می‌باشد.

خانم بیگدلی انواع کم شنوایی گوش در کودکان را مادرزادی و اکتسابی بر شمردند و علت کم شنوایی مادرزادی و اکتسابی را اینچنین بیان کردند:

یکی از عوامل پدید آورنده‌ی کم شنوایی گوش کودکان عفونت‌های دوران بارداری مادر مثل(سرخک، توکسوپلاسموز) است.

ازعوامل تقریبی دیگر می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

– سابقه خانوادگی کاهش شنوایی

– سندرم‌های ژنتیکی مانند سندرم داون

– اختلال در مغز یا سیستم عصبی

کم‌شنوایی گوش کودکان به صورت اکتسابی نیز شامل موارد زیر می‌شود:

– عفونت‌های درمان نشده گوش میانی در ابتدای تولد و چند ماهگی

– سر و صدای بیش از حد مانند آتش بازی و یا موسیقی با صدای بلند

– ضربه جدی به سر

– سوراخ شدن پرده گوش

– تشخیص و درمان کم‌شنوایی گوش کودکان

با مراجعه به کلینیک سنجش شنوایی قلهک، پس از ارزیابی شنوایی فرزند شما، ادیولوژیست در مورد این مشکل تشخیص داده شده با شما صحبت می­کند و توصیه‌های مناسب برای درمان را ارائه می دهد، اگر کم شنوایی گوش کودکان شما با دارو و یا جراحی قابل درمان باشد باید به یک پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید و در غیر این صورت متخصص شنوایی برای فرزند شما سمعک تجویز می‌کند. به طور کلی اگر درمان به موقع صورت گیرد و کودک از نظر ناشنوایی بررسی و درمان شود، می‌توان گفت طبق این شرایط دیگر کودک لالی وجود نخواهد داشت؛ چون شنیدارش درمان شده و دیگر اختلالی روی گفتار ایجاد نمی‌کند.

کلینیک سمعک قلهک 

واقع در خیابان شریعتی (قلهک) فعالیت خود را از سال ۱۳۷۱ آغاز نموده و در حال حاضر خدمات خود را در دو شیفت صبح و بعد از ظهر به مراجعین محترم ارائه می نماید. خدمات این مرکز شامل: انواع آزمایشات شنوایی تشخیصی جهت درمان و توانبخشی مشکلات شنوایی و تعادل اسکرینگ شنوایی نوزادان تازه متولد شده، تجویز و فروش انواع سمعک های معتبر دنیـا و ملزومات مربوط به آن خدمات و ساخت صدا شکن است.برای تعیین وقت و یا پاسخ به سئوالات خود می‌توانید از طریق اطلاعات زیر  تماس حاصل فرمائید. 

جهت ارتباط با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تعیین وقت مشاوره و یا انجام آزمایشات شنوایی:

02122630006

02122617215

02122005047

آدرس وب سایت: www.samak-e-gholhak.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ