آیا کربو هیدرات شما را چاق می کند؟

در یک رژیم غذایی سالم و متعادل، کربو هیدرات ها منبع اصلی تامین انرژی بدن هستند.

کربوهیدرات به بسیاری از دلایل برای سلامتی شما مهم است. در یک رژیم غذایی سالم و متعادل، کربو هیدرات ها منبع اصلی تامین انرژی بدن هستند. به دلیل داشتن فیبر فراوان، کربو هیدرات ها بسیار آهسته تر از خوراکی ها و نوشیدنی های شیرین، قند آزاد می کنند. 

اما آیا مواد غذایی حاوی کربو هیدرات باعث چاقی شما می شوند؟ شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد. در پاسخ  باید بگوییم که در صورت پرخوری، هر گونه ماده ی غذایی می تواند برای تان چاق کننده باشد. البته کالری هر گرم از کربو هیدرات ها کمتر از نیمی از کالری موجود در چربی هاست. انواع سبوس دار غذاهای نشاسته دار و سیب زمینی که با پوست خورده  شوند، خود منابع خوبی از فیبر هستند. در واقع غذا های حاوی فیبر حجم وعده ی غذایی تان را زیاد می کنند و این امر باعث می شود که زود تر سیر شوید.

با این حال، غذاهای پر از شکر اغلب کالری بالایی دارند و خوردن این غذاها می تواند به شما در افزودن وزن کمک می کند. شواهدی وجود دارد که رژیم های غذایی سرشار از قند با افزایش محتوای انرژی ارتباط دارند و به طور کلی، در طول زمان منجر به افزایش وزن خواهند شد.

برای حفظ وزن سالم ، توصیه می کنیم که انواع میوه ها، سبزیجات، حبوبات، غذاهای نشاسته دار و سبوس دار و سیب زمینی را جایگزین مواد غذایی شیرین کنید.

منبع:   nhs.uk

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ