مهم ترین فاکتور های یک سبک زندگی سالم

در این نوشته چند راه کار ساده را خواهیم گفت که با آن ها سبک زندگی سالمی را به شما ارائه خواهیم کرد.

یک رژیم غذایی متعادل را انتخاب نمایید. انتخاب های سالم  در مورد رژیم غذایی تان می تواند احساسات عاطفی شما را  قوی تر کند. در واقع شما در حال انجام کاری مثبت برای خودتان هستید، که اعتماد به نفس تان را نیز بالا می برد؛ یک رژیم غذایی خوب مغز و بدن شما را قادر می سازد که کارآمد تر کار کنند.

کمی ورزش کنید. حتا ورزش های کوتاه و سبک هم مواد شیمیایی ای را در بدن تان آزاد می کنند که روحیه تان را عوض خواهد کرد. این کار می تواند به شما کمک کند تا بهتر بخوابید، انرژی بیشتری داشته باشید و سلامت قلب تان را نیز حفظ کنید. اگر شما در حال تلاش برای رسیدن به یک وزن سالم هستید، باید بدانید که ورزش به شما کمک خواهد کرد تا وزن زیادی را کم کنید. ورزشی را انتخاب کنید که از آن لذت می برید. و اگر خواستید با دوستان تان و به همراه موسیقی ورزش کنید.

خواب کافی داشته باشید. حدود هفت تا هشت ساعت به طور متوسط مقدار خوابی است که یک فرد بالغ برای استراحت کامل بدن و ذهن خود بدان نیاز دارد، اما این می تواند متفاوت باشد. برخی از افراد کمتر و برخی بیشتر از این میزان خواب را نیاز دارند. به هر صورت، مطمئن شوید که خواب برای تان یک اولویت است.

منبع:   nhs.uk

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ