چرا کم تر در مورد سرطان تخمدان صحبت می شود؟

حتا زمانی که زنان از سرطان تخمدان شان آگاه می شوند، اما هم چنان سعی در پنهان کردن و یا سخن نگفتن از این بیماری را دارند. به راستی چرا آن را مخفی می کنند؟

با توجه به  آمار موسسه ی ملی سرطان، تقریبن 21290 مورد جدید سرطان تخمدان در زنان در سال 2015 تشخیص داده خواهد شد و در عین حال 14،180 مورد نیز از این بیماری  خواهند مرد. میزان درصد زنده ماندن از این بیماری تنها 45.6 در صد است در حالی که این رقم در مورد سرطان سینه به حدود 90 در صد می رسد. اغلب به این دلیل که علائم اولیه ی این نوع سرطان بسیار خفیف است، افراد متوجه سرطان تخمدان در خود نمی شوند؛ تا این که خیلی دیر شود و کار از کار بگذرد. در 61 درصد موارد تشخیص داده شده، این سرطان متاستاز شده و به سایر نقاط بدن گسترش یافته است. که این باعث می شود که امید به زندگی در بیمار تا پنج سال کاهش یافته و به در صد 27.4 درصد برسد.

اگرچه سرطان تخمدان از مرگبار ترین سرطان ها در زنان به شمار می رود، اما چندان در مورد آن صحبت نمی شود. دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد؛ یکی از مهم ترین آن ها این واقعیت است که  سرطان تخمدان همانند سرطان سینه شایع نیست. و در مقایسه با سرطان سینه، جامعه ی آماری مبتلایان به سرطان تخمدان کم شمار تر است.

منبع:   shape.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ