با درد در هنگام رابطه ی جنسی چه باید کرد؟

یک مطالعه ی جدید نشان می دهد که کرم های استروژن، با کاهش خشکی واژن، به عنوان یک روش موثر و ایمن برای کاهش درد در هنگام رابطه ی جنسی و حتا پس از دوران یائسگی مورد استفاده هستند. ر

وقتی صحبت از یائسگی به میان می آید، علائمی هم چون گر گرفتگی و نوسان در حالات و خلق و خوی فرد، بیش تر مورد توجه اند. اما در مورد یک علامت شایع دیگر این دوره کمتر بحث می شود: درد در هنگام رابطه ی جنسی، که حدود 50 تا 60 در صد زنان یائسه را دچار خود کرده است.

اما یک مطالعه ی جدید که در دانشگاه کلمبیا انجام شده است، در یافته است که زنانی که از کرم های استروژن واژینال استفاده نموده اند، خشکی کمتر ، رابطه ی جنسی بهتر و در نتیجه ی این ها، خشنودی بیشتری را از رابطه ی جنسی شان گزارش نموده اند.  

اگر چه مشخصن خشکی واژن، به اندازه ی یک حمله ی قلبی جدی و دشوار به نظر نمی رسد، با این وجود، می تواند زندگی و سلامت یک زن را با ایجاد اختلال در رابطه ی جنسی و مقاربت هایش، به طور جد، تحت الشعاع قرار دهد.

هم چنان که سن یک زن بالا می رود، به طور طبیعی میزان استروژن در وی کاهش می یابد. و در نتیجه ی آن دچار خشکی واژن می شود. این موضوع علاوه بر ایجاد درد در هنگام رابطه ی جنسی، واژن را مستعد ابتلا به عفونت ها نیز می کند.

منبع:   shape.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ