چرا زنان بیش تر از مردان گریه می کنند؟

یک مطالعه ی جدید نشان می دهد که چرا زنان بیشتر از مردان به احساسات شدید (و اشک ریختن) دچار می شوند.

خوب، صادقانه بگویمی: آیا شما تا به حال هنگامی که در محل کار دچار استرس شده اید، گریه کرده اید؟ آیا در ماه اخیر با شنیدن اخبار ناگوار، اشک در چشمان تان حلقه زد؟

اگر پاسخ تان مثبت باشد، به احتمال زیاد شما یک زن هستید؛ زنان جنس حساس هستند. البته تحقیقات انجام شده نشان می دهند که مغز زن ها به گونه ای است که آنان را به چنین واکنش هایی وا می دارد.

محققان کانادایی طی تحقیقاتی که در این زمینه انجام دادند، به یک سری افراد سالم تصاویری نشان دادند و از آن ها خواستند که احساسات مثبت، منفی، و یا خنثی خود را نسبت به آن تصاویر بیان کنند، در حالی که اسکن مغز آنان ضبط و سطح هورمون های شان ردیابی می شد. آن ها در یافتند که یک تصویر منفی زنان را بیش تر از مردان تحت تاثیر قرار می داد. و هر چه قدر میزان تستوسترون یا استروژن آن ها بالا تر بود، قاطعیت شان نیز در عقیده شان بیشتر می شد.

این تفاوت، در اسکن مغزی خود را نشان داد. در مردان، ارتباط میان قشر جلوی مغز –که چگونگی تفسیر موقعیت های اجتماعی را کنترل می کند- و آمیگدال  که مسئول هشدار دادن در برابر تهدید هاست، قوی تر است. محققان می گویند که هر چه این ارتباط قوی تر باشد، منطق بیشتر و احساسات کمتر خواهد بود. هم چنین وجود تستوسترون تا حد زیادی بر این ارتباط موثر است.

منبع:   shape.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
محمد

محمد

1394-07-20 - 05:20 پاسخ

یا خیلی عاطفی هستن یا خیلی لوس هستن