فواید مجرد بودن برای سلامتی

چک کردن وضعیت تاهل- مجرد بودن حتا مزایایی را به همراه دارد، از جلوگیری از اضافه وزن ناشی از ازدواج گرفته تا داشتن قلبی قوی تر.

برای سال ها، تحقیقات نشان داده است که ازدواج کردن فوایدی را برای سلامتی فراهم می کند. فوایدی از جمله: شادی بیشتر، بهداشت روانی بهتر و کاهش احتمال ابتلا به بیماری های مزمن. هم چنین حمایتی که زوج ها از هم می کنند از استرس آنها می کاهد. اما اگر مجرد هستید، باید بگوییم که جای نگرانی این که این موضوع تاثیر منفی روی زندگی تان داشته باشد، نیست.

شما ممکن است خیلی شادتر باشید. هر چیزی را که می خوانید، باور نکنید. در یک مطالعه در نیوزیلند که روی 4،000 مرد و زن بین سنین 18 تا 94 سال انجام شد، محققان کشف کردند که کسانی که کمتر به مشاجره های خانوادگی علاقه مند بودند، مجرد بوده اند.

کمتر احتمال دارد که شما دچار اضافه وزن شوید. ابتلا به اضافه وزن به ویژه در زنانی که به تازگی ازدواج کرده اند، امر شایعی است. در صورت مجرد بودن این احتمال در شما وجود نخواهد داشت!

رابطه ی نزدیک تری با دوستان و بستگان تان دارید. طبق تحقیقات انجام شده، زنان متاهل، از روابط اجتماعی شان به خاطر همسران شان، می گذرند. در مقابل، زنان مجرد، روابط نزدیک تری با پدر و مادر، دوستان، خواهر و برادر و اعضای جامعه خواهند داشت که می تواند به آن ها در داشتن یک زندگی شادتر و سالم تر کمک کند.

منبع:   shape.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ