چگونه می توان از پیری قلب جلوگیری کرد؟

از آنجا که قلب شما از سن بیولوژیکتان می‌تواند پیرتر شود، برای جلوگیری از بروز این اتفاق باید به فکر راه‌های پیشگیرانه بود.

سن قلب بر اساس فشار خون، شاخص توده بدنی، و عوامل دیگری می‌تواند محاسبه شود. و این در حالی است که سه چهارم بزرگسالان آمریکایی سن قلب بالاتر از سن بیولوژیک خود دارند و در معرض خطر حملات قلبی و سکته مغزی هستند.

در کنار تغییر عادات غلط زندگی، رژیم غذایی مناسب می‌تواند از پیری قلب جلوگیری کند. گنجاندن تنقلاتی از قبیل بادام، پسته، گردو، و بادام زمینی برای داشتن قلب سالم بسیار مفیدند.

در ضمن مصرف حداقل یک فنجان میوه و سبزی در هر کدام از وعده‌های غذایی به کاهش میزان فشار خون کمک می‌کند. مصرف دو بار ماهی در هفته، و سه تا چهار بار لوبیا و عدس نیز بسیار توصیه می‌شود. انتخاب آردهای سبوس دار و کمتر پردازش شده در کنار برنج قهوه ای، جو، ذرت و بلغور گندم نیز نباید فراموش شود.

پرهیز از نمک و پرکردن نمکدان با چاشنی‌های مفید و ادویه‌های مختلف راه استراترژیک برای کاهش میزان سدیم در بدن است. به حداقل رساندن نمک هنگام طبخ غذا و استفاده از گیاهان تازه و خشک شده، سرکه و یا آب میوه طبیعی برای دادن عطر و طعم به غذا نیز راهکار بسیار خوبی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی است.

منبع: سلامانه

مطلب مرتبط:

سن قلب شما چقدر است؟

با این تست، سن قلبتان را تخمین بزنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ