5+1 ترفند برای اینکه جوان تر به نظر برسید

پانته آ توتونپیان
این روزها یکی از اصلی ترین دغدغه های خانم ها،زیباتر و جوانتر به نظر رسیدن پوستشان است.

این روزها یکی از اصلی ترین دغدغه های خانم ها،زیباتر و جوانتر به نظر رسیدن پوستشان است.الودکتر به نقل از everyday health راه حل هایی به شما می گوید که می توانید به روش هایی ساده پوستی جوانتر و زیباتر داشته باشید.

1

از پوستتان محافظت کنید

حتی هنگامی که هوا ابری و بارانی ست،باید قبل از بیرون از رفتن از خانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.بسیاری از خانم ها صدها هزار تومان بابت کرم های مختلف آرایشی هزینه می کنند اما خبر ندارند که اشعه ی یو وی،مهم ترین عامل پیر شدن پوست آنهاست.الودکتر به نقل از everyday health  می گوید:با محافظت روزانه از پوستتان می توانید در مدت کوتاهی جادوی جوانی را ببینید.نتایج مطالعات نشان داده است که هنگامی از پوستتان در برابر اشعه های مضر یو وی محافظت می کنید،پوست می تواند خودش را بازسازی کند.

2

مرطوب کننده ی مناسب انتخاب کنید

خانم هایی که پوست خشک دارند حتما می دانند که استفاده از مرطوب کننده ها لازم است،اما اگر شما پوست خشک دارید و مرطوب کننده ها را نادیده می گیرید،باید بدانید که اشتباه بزرگی می کنید. اگر پوست مرطوب دارید به این دلیل نیست که رطوب پوستتان هم کافی ست. پوست برای شادابی و سلامتی هم به چربی نیاز دارد و هم به رطوبت.اگر از مرطوب کننده ی مناسب استفاده نکنید،پوست شما برای جبران کمبود رطوب،شروع به تولید چربی بیشتر می کند.

الودکتر برای شناخت مرطوب کننده ی مناسب نوع پوست شما،این راه حل سریع را توصیه می کند:

روی پوستتان مرطوب کننده بزنید و 5 دقیقه صبر کنید.اگر بعد از 5 دقیقه هنوز هم وجود مرطوب کننده را روی پوسستان احساس می کنید یعنی این مرطوب کننده برای پوست شما خیلی سنگین است.کسانی که پوست خشک دارند،باید از ترکیباتی استفاده کنند که سدهای دفع رطوبت و چربی پوست را بازسازی کنند و مانع دفع رطوبت شوند.الودکتر به این افراد توصیه می کند که دنبال ترکیباتی باشند که حاوی روغن گل گاوزبان،روغن جوجوبا،روغن بادام شیرین و سرامید باشند.

افرادی که پوست چرب با آکنه دارند،باید مرطوب کننده هایی را انتخاب کنند که حاوی سدیم هیالورونات،عصاره ی خیار و عصاره گل ختمی باشد.

3

با مرکبات دوست باشید

علاوه بر مصرف ویتامین ها و غذاهای غنی از آنتی اکسیدان،که می توانند سلامت پوست شما را افزایش دهند،روزتان را با نوشیدن یک لیوان آب داغ و چند قطره آب لیمو شروع کنید.این کار باعث پاکسازی و دفع سموم بدن از داخل می شود و در نتیجه پوست شفاف تر و زیباتری خواهید داشت.الودکتر مصرف ویتامین سی را نیم ساعت از قبل از شروع ورزش،برای کاهش تولید رادیکال های آزاد توصیه می کند.(در طول انجام فعالیت هایی مثل ورزش،با افزایش مصرف اکسیژن،میزان تولید رادیکال های آزاد هم افزایش پیدا می کند.) ویتامین سی،حدود نیم ساعت طول می کشد تا در بدن حل شود و جذب سیستم بدن شما شود.

4

از تونر ها غافل نشوید.

استفاده از تونرها بعد از شستشوی پوست می تواند سطح پ هاچ پوست را تنظیم کند که این کار باعث جذب بهتر کرم ها روی پوست می شود.

به دنبال تونرهایی بگردید که بدون الکل هستند.تونرهایی که پایه ی آنها الکل است،می توانند باعث از دست رفتن رطوبت پوست شوند و سلول های مرده ی پوست را افزایش دهند.

5

گردش خون در پوست را افزایش دهید.

وقتی خون در پوست گردش مناسب نداشته باشد،پوست ظاهری خسته و مرده پیدا می کند.برای بهبود جریان خون در پوست به دنبال ترکیباتی مانند نعنا،رزماری و جیسینگ باشید.

6

از اسکراب استفاده کنید.

برای داشتن پوستی لطیف،یک اسکراب ملایم را به مدت 45 ثانیه بر روی پوستتان ماساژ دهید و سپس آبکشی کنید.الودکتر توصیه می کند بعد از استفاده از اسکراب از یک تونر بدون الکل،سروم آنتی اکسیدان،و مرطوب کننده اس پی اف استفاده کنید.این کار را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید.

منبع:www.Everydayhealth.com

 همه چیز در مورد راه های جوانسازی پوست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
یسناکمالی پور

یسناکمالی پور

1394-08-11 - 03:47 پاسخ

بارداری

آفرودیت

آفرودیت

1394-07-29 - 13:58 پاسخ

عالی بود ممنونم