عسل ممکن است به اندازه ی فروکتوز شربت ذرت برای تان بد باشد

با توجه به یک مطالعه ی جدید که عسل را با قند و شربت ذرت مقایسه نموده است، قند موجود در عسل می تواند به همان اندازه برای بدن تان بد باشد.

باور نکردنی است! اما با توجه به مطالعه ی جدیدی که در مجله  ی تغذیه به چاپ رسیده است، به نظر می رسد که عسل خیلی بهتر از شکر معمولی و یا فروکتوز شربت ذرت نیست.

هنگامی که شرکت کنندگان در این مطالعه به مدت دو هفته هر روز عسل خوردند، تری گلیسیرید شان افزایش پیدا کرده بود (که آن ها را در معرض خطر ابتلا به بیماری های  قلبی قرار می دهد)، قند خون آنان افزایش یافت (به این معنی که سریع تر گرسنه می شدند) و هم چنین سطح التهابات شان بیشتر شد (که با افزایش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها در ارتباط است).  علاوه بر این، همین نتایج برای کسانی که در مدت زمان مشابه از قند های طبیعی و ساکارز استفاده می نمودند، یکسان بود.

هم چنین لازم به ذکر است که این افراد بیش از حد عسل مصرف ننموده اند و مقادیر عسل مصرفی آن ها بسیار واقع بینانه – دو قاشق غذا خوری- بوده است.

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که مصرف قند اضافی را به 30 گرم در روز محدود کنیم. این قند شامل قند موجود در میوه ها، سبزیجات، لبنیات و غلات، که قند طبیعی و واقعی هستند نمی شود.

منبع:    shape.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ