نکاتی درباره شست‌وشوی صحیح موها

یک کارشناس شیمی نکاتی درباره شست‌وشوی صحیح موها با شوینده‌ها را عنوان کرد.

شیرین مفاخری درباره شست‌وشوی صحیح موها با شوینده‌ها اظهار داشت: افراد قبل از شستن موهایشان بهتر است آنها را شانه بزنند.

به گفته وی این کار علاوه بر از بین بردن در هم رفتگی‌های مو، آلودگی و سلول‌های مرده پوست سر را از آن جدا می‌کند و به همین دلیل شستشوی موها بهتر صورت می‌گیرد.

این کارشناس شیمی افزود: پیش از ریختن شامپو روی موها حتما افراد باید موهایشان را با آب ولرم به مدت حدود 30 ثانیه خیس کنند, دقت شود که آب خیلی داغ نباشد چراکه به بافت موها آسیب می‌رساند.

مفاخری بیان کرد: افراد شامپو را مستقیم روی موهایشان نریزند و ابتدا مقداری شامپو را روی دستشان بریزند و دست‌ها را به هم بمالند تا کمی کف کند و سپس کف را روی ریشه موها بکشید.

وی افزود: شامپو را پس از رقیق‌کردن روی دست، روی ریشه مو بمالند و آن را روی ساقه موها به سمت پایین و در طول مو پخش کنند. در عین حال با انگشتانشان به نرمی موها و پوست سر را مالش دهند ولی هرگز موها را چنگ نزنند و در بالای سر جمع نکنند.

مدیر شرکت صنعتی و بازرگانی صحت عنوان کرد: این کار باعث در هم پیچیدن موها و سخت شانه شدن آنها، ریزش موها و حتی کنده شدن پوسته سر بر اثر ایجاد فشار روی پوست سر می‌شود.

مفاخری اضافه کرد: همچنین چنگ‌زدن موها باعث آسیب به موها می‌شود. مدت زمان مناسبی که شامپو برای تمیزکردن موها باید روی سر باقی بماند نباید بیشتر از یک دقیقه طول بکشد.

وی یاداور شد: همین مدت زمان برای تمیزکردن موها کافی است. ماساژ در هر نقطه بدن به آن آرامش و احساس خوبی می‌دهد. این مساله در مورد پوست سر و موها نیز کاملا صدق می‌کند و نیز باعث گردش خون بهتر در پوست سر می‌شود. بنابراین بعد از شستشو باید موها را با آب ولرم شست.

منبع: تسنیم

مطلب مرتبط:

طریقه استفاده صحیح از شامپو را می دانید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ