آیا رژیم گیاهخواری همان خام خواری است؟

رژیم خام‌خواری که حبوبات و نان در آن ‌جایی ندارد،‌ اصلا رژیم سالم و مناسبی نیست و بهتر است آن را کنار بگذارید.

این روزها طرفداران رژیم های گیاهخواری و خام خواری رو به افزایش است. البته خام‌خواری با گیاهخواری تفاوت‌های زیادی دارد. خام‌خواری جزو رژیم‌های بسیار خطرناک است و به هیچ فردی توصیه نمی‌شود.

اگر رژیم گیاهخواری دارید و در کنار آن از گوشت ماهی هم استفاده می‌کنید، رژیم غذایی‌تان یکی از مناسب‌ترین رژیم‌های غذایی است و اگر این رژیم غذایی، همراه با مصرف حجم متعادلی از لبنیات و تخم‌مرغ هم باشد، می‌توان گفت یکی از بهترین و سالم‌ترین رژیم‌های غذایی را دارید.

در واقع حذف گوشت قرمز و گوشت مرغ و جایگزین کردن گوشت ماهی برای افراد گیاه‌خواری که غلات و حبوبات کافی مصرف می‌کنند، مشکل چندانی از نظر تامین پروتئین مورد نیاز بدن به ‌وجود نمی‌آورد اما باید حواستان باشد که مواد غذایی گروه‌های مختلف را در حجم متعادلی در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید تا دچار کمبودهای تغذیه‌ای نشوید.

رژیم خام‌خواری که حبوبات و نان در آن ‌جایی ندارد،‌ اصلا رژیم سالم و مناسبی نیست و بهتر است آن را کنار بگذارید. مصرف حجم مناسبی از مکمل‌های مولتی‌ویتامین مینرال در طول روز برای تامین ریزمغذی‌های مورد نیاز هم توصیه می‌شود. درنهایت می‌توان گفت هرچند رژیم گیاهخواری،‌ بهترین نوع رژیم غذایی نیست اما متخصصان تغذیه می‌توانند به افرادی که دوست دارند این رژیم غذایی را داشته باشند کمک کنند سلامتشان به خطر نیفتد اما این در مورد خام‌خواری صادق نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطلب مرتبط:

گیاه خواری مفید است یا مضر؟

دلایلی که به خاطر شان رژیم غذایی گیاه خواری یک ایده ی خوب است

رژیم گیاه خواری و انواع آن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
آرمین

آرمین

1395-01-03 - 05:20 پاسخ

به نظر من خیلی خوبه این آقا دکتری که این مطالب رو نوشته یه سر بره دکتر. چقدر زیباتر میبود اگر باشگاه خبرنگاران نام شخصی که این مطلب رو به اشتراک گذاشته رو ذکر میکرد تا خودش زیر سوال نره. آقای دکتر لطفا بدون تجربه حرف نزنید. شما زمانی در مورد چیزی میدونید که بهش عمل کنید. وگرنه یا از جایی شنیدید یا خوندید یا فکر میکنید که میدونید...

علی

علی

1394-11-18 - 06:47 پاسخ

بد نیست که نگاهی بدون غرض به طبیعت داشته باشیم.آنوقت میبینیم که فیل بزرگترین موجود زنده با آنهمه عضلات فقط از مواد خام و طبیعی استفاده میکند.و گاو که گوشت آن سرشار از به قولی پروتئین است فقط مواد خام و طبیعی یعنی غذای اصلی خودش استفاده میکند.وآنزیمهای موجود در مواد طبیعی تمام نیازهای بدن را تامین میکند.و متاسفانه آقایون به اصطلاه پزشک این موضوع را درک نمیکنند.

بهنام

بهنام

1394-07-26 - 10:37 پاسخ

من مشکل کولیت روده داشتم 5سال داروهای بهترین متخصصان گوارش راخوردم آخرش هم گفتندتاآخرعمربایدداروهارابخوری چارهی نداری پس از6ماه خامخواری تاالن که حدود2سال است یک عددازداروهای مذکوررانخورده ام ومشکلم هم حل شده است.کمی واقع بین باشیم الان متاسفانه تحصیلکرده وپزشک زیاده ولی باسوادوماهر کمه.من شاهدزنده خامخواری هستم ودرخودم اثرش رابه عینه دیده ام هزارتاپزشک هم بگویندخامخواری نمیتونه درمان کنه من حرف آنهاراقبول نخواهم کرد.

مجید

مجید

1394-07-26 - 09:47 پاسخ

لطفا اول برو در مورد خام گیاهخواری خوب تحقیق کن بعد در اینترنت قرار بده که مردم را گمراه نکنی. خام گیاهخواری سالم ترین و تغذیه طبیعی انسان است اصلا گوشت غذای انسان نیست. به همین دلیله که بیماریها زیادند و درمان پزشکی ندارند زیرا تغذیه طبیعی ندارند.