پنج خاصیت عسل که تا کنون از آن آگاهی نداشته اید

عسل، این ماده ی بی نظیر و پر خاصیت را دست کم نگیرید

مطمئنن همه ی ما مقداری عسل را در چای و نوشیدنی هایی از این دست، بسیار دوست داریم؛ اما باید بدانیم که خواص فراوان دیگری نیز برای این ماده ذکر شده است.

در این جا به پنج خاصیت عسل که تا کنون از آن آگاهی نداشته اید، خواهیم پرداخت.

عسل پوست تان را سالم و درخشان نگاه می دارد. ممکن است جالب به نظر برسد، اما توصیه می شود که صورت تان را با عسل بشویید. خواص ضد میکروبی عسل، صورت تان را پاکیزه می کند.

عسل، سیستم ایمنی بدن تان را بهبود خواهد بخشید. عسل سرشار از پلی فنول است؛ یک نوع آنتی اکسیدان که به محافظت از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند. به علاوه، اگر شما در حال حاضر بیمار هستید، نشان داده شده است که عسل سرفه های شبانه را نیز سرکوب می نماید.

درمان بریدگی، سوختگی، و خراش. عسل از زمان های قدیم برای درمان بیماری های پوستی استفاده می شده است. تحقیقات نشان می دهد که به لطف توانایی عسل برای تولید مقدار کمی از پراکسید هیدروژن، دارای خواص آنتی بیوتیکی موضعی می باشد.

کمک به هضم غذا. اگر شما به دنبال یک روش درمانی طبیعی برای رفع نفع هستید، عسل می تواند به  درمان سوء هاضمه و رفلکس اسید معده کمک کند.

افزایش عملکرد ورزشی. اگر به دنبال تقویت انرژی در طول تمرین هستید، مطالعات نشان می دهد که عسل می تواند به عنوان یک جایگزین کربوهیدرات در طی ورزش های استقامتی استفاده شود.

منبع:    shape.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
فرزاد قهرمانی نژاد 09166543472

فرزاد قهرمانی نژاد 09166543472

1394-08-23 - 16:23 پاسخ

در رابطه ورم کبد بیشتر اطلاعات می خوام...سمت راست شکمم نسبت به راستم ظاهرا"برجسته تر هستش بدون درد ..هستش..خواهش میکنم راهنمایی کنید . تشکر ...فرزاد قهرمانی نژاد.

admin

admin

1394-08-23 - 16:23

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .