چهار نکته درباره‌ی سرطان تخمدان که نمی‌دانستید

سرطان تخمدان از جمله سرطان های شایع در میان زنان می باشد. در این نوشته به نکته هایی در مورد سرطان تخمدان اشاره خواهیم کرد که کمتر افرادی از آن آگاهی دارند.

سرطان تخمدان به عنوان قاتل خاموش شناخته شده است. نفخ طولانی مدت، درد لگن و شکم و احساس نیاز به ادرار کردن مکرر، همه چیز هایی هستند که زنان عادی ممکن است روزانه با آن رو به رو شوند. باید بگوییم که این موارد از علائم سرطان تخمدان نیز هستند. از آن جا که این علائم مبهم هستند، تشخیص این نوع سرطان می تواند دشوار باشد.

سرطان تخمدان مرگبارترین‌بیماری در زمینه ی زنان و زایمان می باشد.متاسفانه باید بگوییم که دو سوم زنانی که سرطان تخمدان در آنان تشخیص داده می شود، فوت می کنند. به همین دلیل شما باید فعال باشید؛ برای اطمینان از علائم احتمالی نادیده گرفته شده، حتمن این پرسش را از پزشک خود بپرسید: آیا ممکن است این مشکل، مربوط به تخمدانم باشد؟”

تنها مراجعه به پزشک زنان و زایمان کافی نیست. بسیاری از بانوان با مراجعه به پزشک زنان و چکاپی ساده، خیال شان آسوده می شود. این در حالی است که در این چکاپ ها بیشتر احتمال سرطان دهانه ی رحم مورد بررسی قرار می گیرد که کمتر شایع و خطرناک است.

قرص های ضد بارداری‌ خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش‌ می دهند. مصرف روزانه ی این قرص ها مزیت های زیر را داراست: کنترل هورمون، رفع گرفتگی عضلات، پیشگیری از بارداری ناخواسته، و حفاظت در برابر سرطان.

منبع:   shape.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ