داشتن آگاهی مناسب از سرطان، شانس بهبودی را دو برابر می کند

najme_d
همان طور که می دانید، تشخیص اشتباه و یا اطلاعات نا درست در مورد این بیماری می تواند مانع از پاسخ بدن به درمان آن گردد،. بنا براین وقتی سخن از سرطان به میان می آید، داشتن آگاهی کافی، واقعن یک قدرت به شمار می رود.

آگاهی و دانش یک قدرت است، اما وقتی بحث سرطان پیش می آید، این آگاهی، قضیه ی مرگ و زندگی است. با توجه به یک مطالعه ی جدید در بریتانیا که بیش از 10،000 تن با تمام انواع بیماری ها را مورد بررسی قرار داد، بیمارانی که در مورد تشخیص و پیش آگهی بیماری شان آگاه می شوند، دو برابر کسانی که در نا آگاهی نسبت به بیماری شان به سر می برند، شانس زنده ماندن خواهند داشت.

کسانی که به آن ها اطلاعات دقیقی در مورد نوع سرطان، برنامه ی درمانی شان، و انتظار شان از زندگی با وجود ابتلا سرطان، داده شده بود، تقریبن دو برابر سایرین نتیجه ی درمان شان مثبت بود (به این معنی که با موفقیت دوره ی درمان شان را به پایان رساندند و علائمی از بیماری در آن ها دیده نمی شد).

البته در یک حوزه، این آگاهی دادن، نتیجه ی چندان مثبتی را به دنبال نداشت؛ افرادی که نسبت به عوارض جانبی احتمالی درمان، آگاهی می یافتند، 35 در صد کم تر از سایرین نتیجه ی درمانشان مثبت بود. پزشکان بر این باورند که این نوع آگاهی ترس و استرس را در بیماران افزایش داده و در سیستم ایمنی آنان ایجاد اختلال نموده است.

منبع:    shape.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ