یبوست را به روشهای خانگی درمان کنید

با مصرف میوه‌‌های آبدار، نان سنگک، افزودن سبوس به ماست و ... می‌توان فیبر بیشتری به رژیم غذایی افزود.

دکتر سیدمرتضی صفوی متخصص تغذیه گفت: برای درمان یبوست غذاها باید فیبر بیشتری داشته باشند و هر روز 45_20 گرم فیبر به بدن برسد. برای تامین این فیبر می‌توان از نان سنگک استفاده کرد. همچنین می‌توان سبوس گندم یا برنج را روی سالاد و ماست ریخت و نکته مهم این است که سبوس به طور بهداشتی بسته بنده شده باشد.

وی ادامه داد: مصرف 10 لیوان آب در طول روز برای رفع یبوست لازم ولی مشکل است، پس می‌توان از میوه‌جات و صیفی‌جات آبدار استفاده کرد. پس می توان با مصرف میوه‌ها‌ی آبدار مثل هلو، شلیل، کیوی، خیار و … از این بیماری پیشگیری کرد.

دکتر صفوی افزود: سبزیجات زیاد میل شود. کاهو، سالاد، هویج فیبر زیادی دارند. علاوه بر آن پلوهای مخلوط با سبزیجات و خورش‌هایی مثل خورش کرفس، بامیه و … توصیه می‌شود و اما سبزیجات خشک و پودر شده تعدادی از خواص خود را از دست می‌دهند.

وی در پایان گفت: ورزش برای رفع یبوست توصیه می‌شود. به عنوان مثال روزی یک ساعت پیاده‌روی خوب است تا محتویات روده راحت‌تر بتوانند حرکت کنند. دارویی که متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند پسیلیوم یا اسپرزه است که به صورت پودر و در بازار موجود است و باید به آن اهمیت داد، چون یبوست طولانی‌مدت منجر به سرطان روده بزرگ می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطلب مرتبط:

اگریبوست دارید این معجون شیری را تجربه کنید

آیا می دانید توصیه طب سنتی برای درمان یبوست چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ