کربو هیدرات های موجود، ممکن است ایجاد سرطان کنند

به تازگی یک ماده شیمیایی به نام برومات پتاسیم، در بسیاری از نان ها و محصولات پخته شده، یافت شده است که با سرطان کلیه و آسیب های کبدی در ارتباط می باشد.

اگر مصرف کربو هیدرات تان بالاست، احتمالن نسبت به این قضیه واکنش نشان خواهید داد؛ به هر حال یک مطالعه ی جدید نشان داده است کهافزودنی های خاص در بسیاری از کربو هیدرات های فرآوری شده، ممکن است باعث بروز سرطان شود.

مقصر اصلی ماده ای شیمیایی به نام برومات پتاسیم است که ماده ی افزودنی در بسیاری از فراورده های پخته شده ی فراوری شده است که به منظور قوام آمدن خمیر نان و سفید شدن غیر طبیعی محصول، به آن اضافه می شود.  در واقع، این ماده یکی از 14 مواد غذایی ممنوعه است که متاسفانه هم چنان مورد استفاده قرار می گیرد. و به تازگی مشخص شده است که برومات پتاسیم به طور مستقیم به سرطان کلیه ارتباط پیدا می کند و باعث آسیب به ماده ی ژنتیکی در کبد انسان و سلول های روده می شود.

این کربو هیدرات های فراوری شده، مانند:  ماکارونی و نان سفید، هم چنین می توانند قند خون و حتا سلامت روان تان را تحت تاثیر قرار دهند.

اما قبل از این که بخواهید کربو هیدرات را از رژیم غذایی تان حذف کنید، توجه داشته باشید که این تحقیق خطر نان هایی که به شدت سفید هستند را گوشزد کرده است؛ بنابر این از خرید و مصرف این گونه نان ها خود داری نمایید.

منبع:   shape.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ