نوشابه های رژیمی می توانند وضع را بد تر کنند!

مصرف نوشابه ها رژیمی به بهانه ی داشتن کالری کم تر نمی تواند در کاهش وزن به شما کمک کند. یک مطالعه ی جدید نشان می دهد که نوشابه های رژیمی حتا می توانند باعث شوند که بیش تر بخورید!

نوشابه های رژیمی با داشتن مواد شیمیایی فراوان هم چون آسپارتام، سوکرالوز و ساخارین، بدن تان را پر از مواد شیمیایی مصنوعی خواهند کرد. در یک مطالعه ی تازه در دانشگاه آیووا نشان داده شده است که آسپارتام، متاسفانه خطر ابتلا به بیماری های قلبی در زنان را افزایش می دهد.

برخی می گویند، لا اقل استفاده از نوشابه های رژیمی به دلیل داشتن کالری کم تر، برای سلامتی مفید تر است؛ باید بگوییم که این دیدگاه کاملن نادرست می باشد! بر اساس یک مطالعه ی جدید، نوشابه های رژیمی، با وجود داشتن کالری صفر، ممکن است شما را وادار کنند که بیش تر بخوردید. محققان در دانشگاه ایلینویز در یافته اند که مصرف کنند گان نوشابه های رژیمی، کالری کم دریافتی شان را با مصرف غذاهای سرشار از قند اضافی، سدیم، چربی و کلسترول به شدت جبران می کنند.

مکانیسم دقیق این که چرا نوشابه های رژیمی باعث پرخوری می شوند هنوز مشخص نشده است؛ اما محققان تصور می کنند که ممکن است یکی از دلایل آن این باشد که: نوشیدن نوشابه های رژیمی در مقایسه با خوردن سیب زمینی سرخ کرده، به نظر انتخاب سالم تری هستند و در نتیجه فرد ازین بابت دچار احساس گناه نمی شود.

منبع:   shape.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ