آیا افسرده هستید؟ دور و بر تان را پر از آدم های شاد کنید

شادی شما می تواند به تسکین افسردگی دوستان تان کمک کند. در باره ی قدرت دوستی صحبت کنید! خوش حالی دوستان تان مسری است؛ و این می تواند یک درمان ساده برای افسردگی باشد.

یک مطالعه که به تازگی در انگلستان انجام شده است بیان می کند که افسردگی مسری نیست؛ اما خوش حالی چرا!

محققان در یافته اند که یکی از قدرت مند ترین روش های درمان بیماری های روحی و روانی، از جمله افسردگی، قدرت دوستی و شادی اطرافیان و دوستان فرد بیمار است.

به منظور بررسی این که خلق و خوی جمع دوستان، چگونه بر فرد تاثیر می گذارد، دانشمندان از دانشگاه منچستر و وارویک، 2000 دانش آموز دبیرستانی را مورد مطالعه قرار دادند.

این محققان در یافتند که بر خلاف باور عمومی، خلق و خو ی افسرده از فردی به فرد دیگر گسترش نیافته است.  در حای که خوش حالی و شادی مسری بوده و افراد با قرار گرفتن در جمع دوستانه ی شاد، حال شان بهتر می شود.

به گفته ی نویسنده ی مطالعه،  توماس هاوس، دکتری و مدرس ارشد ریاضیات کاربردی در دانشگاه منچستر، “این حقیقت که شما می توانید دوست افسرده ی تان را با داشتن حال خوش، خوش حال کند، چندان دور از ذهن نیست.”

وی در ادامه می گوید: “ما می دانیم که عوامل اجتماعی به عنوان مثال تنهایی زندگی کردن و یا سوء تجربه در دوران کودکی بر افسرده شدن یا نشدن فرد تاثیر می گذارد. و هم چنین می دانیم که حمایت اجتماعی در بهبودی افسردگی بسیار موثر است که یکی از نمونه های آن داشتن دوستانی شاد و با نشاط است.”

منبع:   shape.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ