خواص شگفت انگیز گیلاس که آن را به یک ابر خوراکی تبدیل کرده است

گیلاس با داشتن خواص شگفت انگیز برای خواب سالم و دفع بیماری های قلبی، به حق می تواند به عنوان یک ابر خوراکی نام گذاری شود.

گیلاس یکی از بهترین میوه های تابستانی است که هم بسیار خوراکی سالمی است و هم یک فنجان از آن تنها 77 کالری دارد! اما آیا می دانستید که این میوه سرشار از مواد مغذی است که می تواند بسیاری از بیماری ها را از شما دور کند؟

در این جا به برخی خواص جالب میوه ی گیلاس اشاره خواهیم نمود.

گیلاسالتهاب را کاهش می دهد. یک مطالعه که در مجله ی تغذیه منتشر شده است نشان می دهد که مصرف گیلاس بسیاری از نشانگر های زیستی مرتبط با بیماری های التهابی مزمن را کاهش می دهد. با توجه به مطالعات دانشگاه ورمونت، آب این میوه التهاب ناشی از آرتریت و نقرس را التیام می بخشد.

گیلاس منبع خوبی از ویتامین Cو فیبر است.یک فنجان گیلاس، 25 در صد ویتامین Cمورد نیاز بدن تان و بیش از دو گرم فیبر را برای تان مهیا می سازد.

گیلاس عملکرد مغز را بهبود می بخشد. اگر زیاد گیلاس می خورید، در طولانی مدت، عملکرد مغزتان بهبود خواهد یافت. حتا تحقیقات نشان داده اند که گیلاس می تواند خطر آلزایمر را کاهش دهد.

گیلاس به داشتن خواب بهتر کمک می کند. گیلاس یک منبع طبیعی ملاتونین است، هورمونی که به کنترل خواب کمک می کند. با توجه به این که یک خواب خوب چقدر برای تان لازم است، افزودن گیلاس به رژیم غذایی تان می تواند در این امر یاری تان کند.

منبع:    shape.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ